Deo gume koji ostvaruje kontakt sa putnom podlogom naziva se gazeći sloj i dizajniran je da odgovara veličini i težini vašeg vozila.
Gume, zajedno sa sistemom kočnica i ogibljenja, najvažnije su bezbednosne komponente vašeg automobila. Praćenje habanja guma može pomoći da se osigura vaša bezbednost i bezbednost vaših putnika.
Deo gume koji ostvaruje kontakt sa putnom podlogom naziva se gazeći sloj i dizajniran je da odgovara veličini i težini vašeg vozila. Iznenađujuće, površina trenutnog kontakta sa kolovozom nije mnogo veća od površine dlana.
Kada se gume neravnomerno troše, to u velikoj meri smanjuje kontakt gazećeg sloja sa kolovozom, a samim tim smanjuje i kontrolu upravljanja i povećava zaustavni put.
Ako proveravate istrošenost guma kao deo redovnog servisa ili održavanja, potražite neujednačen uzorak habanja. Ako postoji značajno habanje, zamena gume može biti jedina opcija.
Ovo su glavni uzroci habanja guma:
Previše vazduha u gumama uzrokuje trošenje po sredini. To dovodi do grube vožnje i slabijeg odziva na komande za kočenje i upravljanje.
Prenaduvane gume takođe su sklone oštećenjima od udarca.
Premalo vazduha u gumama uzrokuje brzo habanje obe sopljne ivice gaznog sloja gume.
Osim što uzrokuje veću potrošnju goriva, vožnja na premalo naduvanim gumama je i opasna. Bočne stranice pneumatika se savijaju i pregrevaju zbog niskog pritiska u gumama, što može dovesti do njihovog pucanja.
Prekomerno unutrašnje ili spoljašnje habanje
Habanje guma samo na unutrašnjoj ili spoljašnjoj ivici obično je znak problema sa poravnanjem točkova. To se obično dešava ako uglovi nagiba nisu u skladu sa fabričkim specifikacijama.
Ovaj problem je praćen povlačenjem vašeg automobila tokom vožnje u jednu stranu ili problemima sa upravljanjem.
Zato je najbolje da proverite ogibljenje i obavite centriranje trapa u servisu.
Evo šta treba znati u vezi sa novim ažuriranjem za „Windows“ 11
Preuzmite android aplikaciju.