Početna > Biznis
Biznis

Srbiji nedostaje 7.000 do 10.000 profesionalnih vozača

Da bi se nadoknadio manjak ovog kadra, srednjoškolci bi iz škole uskoro mogli da izlazi sa C i E kategorijom, a dogovoreno je i da pre navršene 21 godine prođu sve dodatne obuke, za polaganje E kategorije.
Foto: Unsplash/Just_Jack

Srbija nema dovoljno profesionalnih vozača, jer sve manje ljudi želi da se bavi ovim poslom. Mnogi odlaze u inostranstvo, zbog većih plata i boljih uslova rada, a veliki broj vozača teretnjaka ide i u zasluženu penziju. U Udruženju prevoznika tereta u međunarodnom drumskom saobraćaju „Međunarodni transport” podsećaju da zemlji nedostaje između 7.000 do 10.000 ovakvih profesionalaca, a među njima su i oni koji upravljaju niskotonskim vozilima, autobusima i specijalnim vozilima.

„Došli smo u poziciju da ne možemo da prevezemo robu koju su proizvela preduzeća koja posluju u Srbiji. Nemamo vozača već odavno. Drugi problem se odnosi na obuku kadrova, a to ne možemo sami da rešimo, bez pomoći države. Zato smo je nedavno i zatražili.

Najavljene su promene u školskom sistemu. Dosad je bilo pravilo da učenik iz srednje škole izlazi sa C kategorijom, a sada ulazi u program da će izlaziti sa C i E kategorijom, a to znači da će moći da vozi i šlepere, a ne samo mala vozila, što je veliki pomak“ naglašava Neđo Mandić, predsednik udruženja.

Dodaje da Zakon o bezbednosti saobraćaja dobija važnu izmenu, a to je da će vozači ubuduće moći i pre navršene 21 godine da prođu sve dodatne obuke, za polaganje E kategorije, što dosad nije bilo moguće.

„Time će se osposobiti za rad. To je bio veliki problem, posebno kada znamo da je aktuelan deficit te radne snage. Dobili smo uveravanje i da će srednje saobraćajne škole moći da postanu centri za obuku vozača, a to su do sad radili samo privatnici koji su previše skupi. Agencija za bezbednost saobraćaja prihvatila je naš predlog“ navodi Mandić. Dodaje da će to značiti ubrzano doškolovavanje kadra, a već od septembra očekuje se da će se jedan broj srednjih škola uključiti u redovnu, početnu, ali i periodičnu obuku za vozače.

„Te obuke neće biti skupe, a doneće dobro ne samo kandidatima, već i državi koja će steći obučen novi kadar“ napominje Mandić.

Nvidia ipak ne kupuje proizvođača čipova

 

Preuzmite android aplikaciju.