Почетна > Бизнис
Бизнис

Србији недостаје 7.000 до 10.000 професионалних возача

Да би се надокнадио мањак овог кадра, средњошколци би из школе ускоро могли да излази са Ц и Е категоријом, а договорено је и да пре навршене 21 године прођу све додатне обуке, за полагање Е категорије.
Фото: Unsplash/Just_Jack

Србија нема довољно професионалних возача, јер све мање људи жели да се бави овим послом. Многи одлазе у иностранство, због већих плата и бољих услова рада, а велики број возача теретњака иде и у заслужену пензију. У Удружењу превозника терета у међународном друмском саобраћају „Међународни транспорт” подсећају да земљи недостаје између 7.000 до 10.000 оваквих професионалаца, а међу њима су и они који управљају нискотонским возилима, аутобусима и специјалним возилима.

„Дошли смо у позицију да не можемо да превеземо робу коју су произвела предузећа која послују у Србији. Немамо возача већ одавно. Други проблем се односи на обуку кадрова, а то не можемо сами да решимо, без помоћи државе. Зато смо је недавно и затражили.

Најављене су промене у школском систему. Досад је било правило да ученик из средње школе излази са Ц категоријом, а сада улази у програм да ће излазити са Ц и Е категоријом, а то значи да ће моћи да вози и шлепере, а не само мала возила, што је велики помак“ наглашава Неђо Мандић, председник удружења.

Додаје да Закон о безбедности саобраћаја добија важну измену, а то је да ће возачи убудуће моћи и пре навршене 21 године да прођу све додатне обуке, за полагање Е категорије, што досад није било могуће.

„Тиме ће се оспособити за рад. То је био велики проблем, посебно када знамо да је актуелан дефицит те радне снаге. Добили смо уверавање и да ће средње саобраћајне школе моћи да постану центри за обуку возача, а то су до сад радили само приватници који су превише скупи. Агенција за безбедност саобраћаја прихватила је наш предлог“ наводи Мандић. Додаје да ће то значити убрзано дошколовавање кадра, а већ од септембра очекује се да ће се један број средњих школа укључити у редовну, почетну, али и периодичну обуку за возаче.

„Те обуке неће бити скупе, а донеће добро не само кандидатима, већ и држави која ће стећи обучен нови кадар“ напомиње Мандић.

Nvidia ipak ne kupuje proizvođača čipova

 

Преузмите андроид апликацију.