Građani Šapca i Sombora od septembra dobijaju virtuelnog asistenta koji će ih voditi kroz administrativne procedure i biti stalno dostupan za pitanja o najvažnijim gradskim temama.
Reč je o četbotu MIA (Municipal inteligent asistent) koji zamenjuje odlaske na šaltere i pružanjem informacija u realnom vremenu donosi velike uštede građanima, privredi i lokalnoj samoupravi, saopšteno je iz NALED-a.
Navodi se da će Šapčani preko MIA-e moći da dobiju informacije o izdavanju poreskih uverenja, uverenja iz matičnih knjiga i knjige državljana, kao i da prođu kroz postupak za dečiji ili roditeljski dodatak.
Somborci će osim o dečijem dodatku i poreskim uverenjima, moći da se kod MIA-e raspitaju i o visini poreskog duga i kako da dobiju uverenje o izmirenim obavezama po osnovu lokalnih javnih prihoda.
Ove usluge će Sombor i Šabac, kao prvi gradovi u Srbiji, dobiti zahvaljujući projektu “Unapređenje opštinskih usluga u Srbiji i BiH uvođenjem četbot aplikacije”, koji sprovode GIZ, SAGA, NALED, Privredna Komora Republike Srpske i Regionalna mreža za povoljno poslovno okruženje u jugoistočnoj Evropi.
Predstavnici projekta su danas i juče čelnicima ovih gradova svečano uručili licence za uvođenje četbota a usluga će moći da se koristi putem sajta grada, vajbera i fejsbuk mesindžera.
MIA je zasnovana na veštačkoj inteligenciji i razgovor s njom je nalik komunikaciji sa drugom osobom.
U NALED-u navode da je njihova analiza pokazala da je službenicima u Šapcu za pružanje informacija o izdavanju poreskog uverenja u proseku potrebno 10 minuta na šalteru ili putem mejla, a pet minuta telefonom, što je kad se pomnoži sa 10 500 zahteva godišnje, gotovo 1 550 sati rada, dok u Somboru potroše više od 400 sati na odobravanje dečijeg dodatka.
„Deo tog vremena će preuzeti MIA, čija uloga nije da potpuno zameni službenike, već da ih rastereti dela posla, kako bi mogli da se posvete složenijim procesima koji se još ne mogu digitalizovati“, rekla je direktorka za dobru upravu u NALED-u Ana Ilić.