Stanovnici Pariza izglasali su proteklog vikenda trostruko veće naknade za parkiranje glomaznih vozila poput sportskih terenaca.
Pitanje na referendumu bilo je da li je potrebno da se naknade na javnim parkiralištima utrostruče za velika vozila, što znači da za sat parkiranja u centru Pariza vlasnici plate 18 evra umesto sadašnjih šest evra, ili 12 umesto četiri evra u predgrađu.
Kako su objavili mediji, veća naknada biće primenjivana za modele s motornim pogonom i hibridna vozila težine veće od 1,6 tona, kao i električne automobile težine dve tone i više.
Oko 1,3 miliona stanovnika glavnog grada Francuske imalo je pravo učestvovanja u glasanju pod nazivom „Više ili manje terenaca u Parizu?”.
Prema rezultatima, na referendum se odazvalo tek oko šest odsto onih s pravom glasa. Oko 54,5 procenata njih bilo je za povećanje cena parkiranja, što je bila tesna većina da se izglasa ova odluka.
Skuplje naknade primenjivaće se za turiste i posetioce, ali stanovnici, firme i službe za održavanje mogu da podnesu zahtev za izuzeće. Promena cena neće važiti za privatna parkirališta kojih je kao i u svim velikim gradovima sve više.
Automobilska udruženja kritikovala su gradsko veće uoči glasanja, ističući da grad vodi upornu bitku protiv velikih vozila.
Međutim, već sada se pominje da posle Pariza rast naknada za veća vozila takođe planiraju i u Lionu, Bordou i Grenoblu. Kako navodi portal „Poslovni”, argument grada u korist viših naknada za terenska vozila bio je taj da teški automobili povećavaju zagađenje, zauzimaju puno javnog prostora i ugrožavaju sigurnost na putevima. Tako da bi, kako je objašnjeno, viša cena mogla da ograniči smetnje koje uzrokuju, rekli su nadležni.
Takođe se podvlači da bi ovo glasanje trebalo da bude jasna poruka proizvođačima automobila jer njihovi zahtevi za profitom, koji podrazumevaju proizvodnju i prodaju sve većih vozila, efikasnijih i skupljih, ugrožavaju ekološke napore o smanjenju zagađenja.
Prema istraživanjima objavljenim uoči glasanja, prosečni novi automobil svake dve godine postaje širi za jedan centimetar, a tipična širina automobila sada iznosi 180,3 centimetra, što je porast u odnosu na 177,8 iz 2018.
Sada su među sto najpopularnijih automobila u Evropi čak 52 preširoka za klasično parking-mesto na ulici od 180 centimetara, i to u velikim gradovima kao što su London, Pariz i Rim.
Takođe se navodi da sve veći broj velikih SUV vozila „ostavlja premalo prostora za ulazak i izlazak putnika iz automobila”.
Preuzmite android aplikaciju.