Početna > Srbija
Srbija

Šapić: Od sutra kreće novi sistem naplate karata u javnom gradskom prevozu

Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić predstavio je danas novi sistem naplate karata u javnom prevozu, a karte će moći da se kupe u papirnoj formi i putem SMS poruka preko svih operatera.
Foto: Tanjug/Sava Radovanović

Šapić je rekao da novi način naplate karata u javnom prevozu počinje sutra,a danas će i zvanično biti potpisan cenovnik,
Šapić je objasnio da su nabavljene karte u papirnoj formi i da su obezbeđena prodajna mesta koja će biti istaknuta na sajtu grada i GSP-a.

„Snižena je mesečna karta na 2.200. C zona koja obuhvata ceo grad je sada 3.300 a bila je 3.500, u zoni B spadaju sve prigradake opštine, osim Grocke koja se deli pola. U novom sistemu su sve uprostili. Tačno se zna koji deo pripada kojoj zoni. Maksimalno je sve uprošćeno građanima. Jednostavnije i prostije od ovoga ne postoji. Povratna poruka koja stigne to je dokaz koji se pokazuje Belom koji će biti jedino službeno lice koje proverava karte“, rekao je Šapić.

On je podsetio da je za vikend krenulo skidanje validatora koje će biti završeno za dan ili dva – do srede, a da će ulaz i izaz biti gde god građani požele.

Prema njegovim rečima svi koji su uplatili karte mogu da odu na prodajna mesta i dobiju mogućnost da u papirnoj formi dobiju protivvrednost, a da će mesečne karte koje su kupljene važiti i bez čekiranja na validator.

Gradonačelnik je podsetio da je doneta odluka da se raskine ugovor sa Turcima.

„Od tada je prošlo mesec i tri dana. Čitao sam sve kako se raspada. Stari sistem funkcioniše 12 godina. I ako neko misli da može da se rasturi za tri dana… Rekao sam da kreće sve 1. maja u realizaciju i tako je i bilo“, dodao je on.

Gradonačelnik je kazao da će se još videti iznos penala za raskid ugovora.

„Videćemo koliko će biti, 100.000 bio im je prihod godišnje, pa puta 10 meseci koliko se pre raskida ugovor, ali videćemo koliko je i grad Beograd oštećen. Sekretar za javni prevoz podneo je ostavku, on je fin i pošten čovek, ali broj obrtaja na koji radi nije me zadovoljavao, radio je na vojvođanski broj obrtaja, koga nema bez njih se mora. Ja sam došao ovde da ostavim nešto iza sebe“, dodao je on.

Rekao je i da će karte moći da se kupe preko svih operatera.

„To smo sve sredili. SMS poruke se šalju u tekstualnoj formi A90 za A zonu. B90 za B zonu i C90 za C zonu. Poruka se šalje na broj 9011, a ukoliko se kupuje karta vremenska onda se šalje A90, dnevna A1, nedeljna A7 ili A30 za mesečnu“, dodao je on.

Što se tiče naplate SMS porukama, Šapić je rekao da 2,5 odsto ide operaterima, karta je kako kaže 50 dinara plus procenat za operatere.

Što se tiče dnevne karte cena ostaje 120 dinara za zonu A a za C 150 dinara, rekao je Šapić i dodao da će kaznena karta za švercovanje u prevozu biti 5.000 dinara a da će ako se plati u roku od 7 dana biti 2.500.

Istakao je da kontrolora neće biti u početku.

„Nije poenta da budu represivni. Ja verujem da neće biti potrebe za preteranom represijom. Na početku veća tolerancija“, dodao je Šapić.
Šapić je istakao da će karte moći da se kupe putem SMS poruka.

Kako je rekao gradonačelnik, Beli će kontrolisati sve, neće biti izbacivanja, a mesečne karte su jeftinije više nego duplo, noćni prevoz do 4 sata ujutro biće besplatan.

Završena su kako je naveo idejna rešenja, a javnost će o svim promenama biti obaveštena u roku od tri, četiri dana.

„Svuda će da se postave info kako može da se uzme karta. I u autobusima i na stanicama svuda. Smart city gps i kompletan sistema praćenja javnog prevoza biće u roku od dva meseca. Ako to ne bude funkcionisalo biće upravnici u autobusima koji će pratiti to dok GPS ne zaživi“, dodao je on.
Šapić je objasnio da će povlašećene kategorije na prodajnim mestima za sada moći da kupuju karte uz papir kojoj kategoriji pripadaju.
„Na prodajnim mestima će svi moći da kupe karte, čak i povlašćene kategorije. Tamo donesu dokaz da pripadaju određenoj kategoriji i tako kupe. Postoje i prodajna mesta na kojima će moći u naredna dva meseca da se kupi samo papir, dok ne bude gotova aplikacija za nešto manje od dva meseca“, rekao je on.

On je istakao da očekuje da će i u toku leta i na kioscima, više od 250 onih najprometnijih koji se nalaze na najprometnijim stanicama da se kupe paprine karte.

„Što se tiče ljudi starijih od 65 godina, njih čeka doživotna kartica, do sada su svake godine morali na prodajnim mestima da je izvade, ta kartica će biti doživotna, a kako bi izbegli stvaranje gužvi mi smo u svim gradskim opštinama obezbedili jedan deo u šalteru gde će stariji od 65 godina moći da je izvade na licu mesta se fotografišu i dobijaju kartu“, dodao je Šapić i rekao da to mogu na tim lokacijama da urade već od sutra.

Šapić je kazao da će kompletan sistem praćenja javnog prevoza biti gotov u roku od mesec dana.

„Novi sistem javnog prevoza zvaće se Beograd plus“, rekao je Šapić i dodao da će grad prvi put posle 12 godina imati potpunu kontrolu nad novcem i podacima u vezi sa javnim gradskim prevozom.

Što se tiče zaposlenih koji su obavljali poslao kontrolora njima je ponuđeno da postanu beogradski Beli i za sada je 130 osoba to prihvatilo i izrazilo želju za tim, kao i da će se za one koji nemaju 4. stepen stručne spreme naći mesto u sistemu.

Šapić je podsetio da i BG voz ulazi u novi sistem javnog prevoza.

Kada se radi o besplatnim otvorenim bazenima, oni će početi sa radom početkom letnje sezone, rekao je gradonačelnik Beograda.

„Krajem školske godine, mislim od 15 juna do 1. jula, u mogućnost ulaska besplatno na bazene biće uključeni sportski centri sa bazenima i svi Beograđani od sutra, po opštinama mogu da podignu kartu besplatnu za celu sezonu. Roditeji će za decu poneti zdravstvenu knjižicu kako bi im izvadili kartu“, rekao je Šapić.

Šapić je rekao da se uvodi i nošenje prsluka za sva lica koja su zaposlena u javnim preduzećima ili su angažovani na javnim radovima.

„Raspisana je još jedna javna nabavka, da se dokupe, ali za sada ima dovoljno prsluka i svaki od njih ima čičak na kojem će se zakaćiti naziv preduzeća u kojem je lice zaposleno“, dodao je Šapić.

Petković: Poslednji je čas da se Kurti disciplinuje

Preuzmite android aplikaciju.