Redovi u bankama, domovima zdravlja, pošti, supermarketu, na šalterima institucija – čini se da ih je nemoguće izbeći.
A gde su redovi, tu su i oni koji bi preko reda, „samo da pitaju“ ili da završe svoj posao jer im se žuri ne obazirući se na ostale koji čekaju. Ako vam je dosta „upadača“, psiholozi savetuju konstruktivne načine da im se obratite.
Ne ćutite
Nemojte da dozvolite sebi da se zbog takve sitnice razbesnite, ali ćutanje takođe nije dobar izbor. Smireno i kulturno se obratite osobi koja upada u red jer u pojedinim slučajevima to zaista nije uradila namerno.
Pronađite saveznika
Još bolje je da pre toga, upitate sapatnika u redu da li je video „upadača“ jer ćete u tom slučaju imati saveznika ukoliko prestupnik pokuša da izvrda vaše pitanje. I, reagujte odmah, jer što duže čekate, veća je verovatnoća da će dotični već završiti posao. U najvećem broju slučajeva „pali“ opomena u stilu: „Gospodine, i mi čekamo u redu“.
Povucite se ako naletite na svađalicu
Prethodni saveti primenjivi su ukoliko je u slučaju civilizovana osoba. Ali, ako naletite na svađalicu, bolje je da se povučete jer ćete mu u suprotnom dozvoliti da vas uvuče na teren bezobrazluka na kom on svakako dominira.
Preuzmite android aplikaciju.