Početna > Biznis
Biznis

Rusi pobeđuju sankcije? Praviće Ladu bez elektronike

U medijima se pojavila informacija koja pokazuje smer u kome će se kretati ruska auto-industrija lišena saradnje sa Zapadom.
Foto: Wikimedia.Commons/Ilya Plekhanov

Povlačenje kompanije Renault sa ruskog tržišta sve je izvesnije, pa AvtoVAZ koji je već godinama u vlasništvu francuskog auto-giganta pokušava da se konsoliduje i prilagodi se novonastaloj situaciji. Proizvodnja u njegovim fabrikama se ponovo pokreće, i to za početak sa skraćenom radnom sedmicom od četiri dana.

Kad su pak u pitanju nestašica čipova i elektronskih sklopova, i tu je pronađeno rešenje. Na tragu navodne legende o tome kako su u svemirskoj trci Amerikanci potrošili milion dolara na razvoj specijalne svemirske olovke, a ruski kosmonauti koristili običnu, tako su sada snalažljivi Rusi jednostavno odlučili da u značajnoj meri odbace elektroniku i proizvode automobile kao pre nekoliko decenija, piše Index.

Lada Granta je relativno moderan automobil, ali sad kreće prva u svojevrsni „detjuning“. Osim što gubi ABS i ESP, „nova“ Granta će se proizvoditi i bez vazdušnih jastuka, a izgubiće i Era-Glonass sistem za pozive u slučaju nesreće.

Kada je reč o ekologiji, Ladini motori će izgubiti senzore za podešavanje sagorevanja, pa bi standard izduvnih gasova trebalo da padne. A da bi uštedeli vreme, u ruskom proizvođaču su navodno odlučili da svedu motore na Euro 2 nivo, za koji nema posebnih zahteva za ispitivanje kao za više standarde.

Takođe, svi delovi koji su dolazili od kooperanata iz inostranstva sada su nedostupni, tako da će sve važne delove ubuduće proizvoditi domaće kompanije. Isto važi i za model Niva, a najverovatnije i za Vestu.

Kada su u pitanju Largus (Logan MCV) i krosover X Ray, rešenje nije u potpunosti pronađeno.

Prvi primerci pojednostavljene Lade trebalo bi da stignu na tržište u roku od mesec dana.


Rampa na ruski bakar i aluminijum

Preuzmite android aplikaciju.