Иако је регистар „Не зови”, који штити грађане од нежељених позива трговаца, са радом почео почетком јануара, у њега је уписано свега 22.826 бројева телефона.
На неколико милиона мобилних и фиксних бројева у коришћењу то чини мање од један одсто, наводи се у саопштењу Удружења потрошача „Ефектива”.
Како су објаснили, од почетка рада овог регистра тржишна инспекција је примила 25 пријава грађана, због којих је извршено 19 инспекцијских надзора, а само у пет случајева је покренут прекршајни поступак.
Иначе, већ годинама се код нас грађани жале да их стално позивају различите компаније или појединци који нуде на продају неке производе или услуге.
Велики проблем је и у томе што они најчешће контактирају старије грађане и лако им продају производе који су најчешће лошег квалитета и по врло високим ценама. После, када се већ нађу у проблему, тешко могу да раскину потписане уговоре.
Иако Закон о заштити потрошача санкционише овакво понашање и забрањује га, насртљиве трговце је било тешко зауставити. Један од начина и покушаја је управо регистар „Не зови” у коме се налазе бројеви телефона потрошача који не желе да примају овакве позиве.
Према правилима, трговци имају обавезу да провере да ли је потенцијални купац у том регистру пре него што га позову. У суштини, грађани који се упишу у овај регистар не би требало да добијају позиве, СМС или ММС поруке, у којима се нуде неки производи и услуге.
Једини изузетак је ако је неко раније оставио број телефона трговцу како би добијао обавештења о погодностима.
Преузмите андроид апликацију.