Колико пута вам се десило да желите да стопирате позиве трговаца путем телефона, када вам нуде робу или услуге, да вам се роба оштетила неколико дана након куповине, а да трговац не прима рекламацију, или да радови мајстора износе на крају више него што је вам је речено пре почетка радова?
Решавање тих проблема нуде одредбе новог закона о заштити потрошача, који је јуче ступио на снагу. А да ли он може да реши баш све старе и нагомилане проблеме потрошача?
Управо регистар „Не зови“ део је новог Закона о заштити потрошача. Сваки грађанин насртљиво телефонско нуђење услуга или робе може да стопира, тако што ће позвати изабраног оператора, затим ће податке обрађивати рател, а број телефона се убацује у регистар. Ако и након тога трговац буде звао, сносиће новчану казну.
Мења се и пословање мајстора, с обзиром на то да за радове који прелазе пет хиљада динара, морају издати предрачун.
Закон који је усвојен у септембру, а 20. децембра ступио на снагу, прописује и јасније кораке у изјављивању рекламације.
Како би потрошач био упућенији у процес рекламације, ресорно министарство прво упућује на вештаке као медијаторе и на вансудске спорове.
Топ пет догађаја који су обележили претходну седмицу (ВИДЕО)
Преузмите андроид апликацију.