Pažljiva vožnja i uredno održavanje automobila su stvari koje će produžiti vek vašem četvorotočkašu.
Redovno servisiranje vašeg automobila je najvažniji tretman koji bi trebalo da mu priuštite. Temeljan pregled i rešavanje problema u početnoj fazi smanjiće troškove održavanja i produžiće vek motora.
Takođe, poboljšavaju se performanse i smanjuje potrošnja goriva, a rizik da vam se neki deo pokvari svodi se na minimum.
Trudite se da auto servisirate prema specifikaciji proizvođača. To je važno kako bi automobil zadržao propisane tehničke i radne karakteristike, bitne za performanse, potrošnju goriva, emisiju štetnih gasova, pouzdanost i dugovečnost.
Pod tim se podrazumeva kvalitetno održavanje, koje kod većine automobila znači da ih odvezete u ovlašćen servis nakon pređenih 15.000, 20.000 ili 30.000 kilometara, u zavisnosti od proizvođača.
Na servisu se obvezno menjaju motorno ulje i filteri za ulje, zatim filteri vazduha, goriva i klima – uređaja. Tokom redovnog servisa proverava se i stanje svih potrošnih delova – guma, disk-pločica, diskova, papučica za kočenje.
Važno je pregledati i sve bitne sklopove motora, šasiju i čitav upravljački mehanizam. Temeljnim, stručnim pregledom svih bitnih delova i sklopova pravovremeno se uočavaju nepravilnosti i kvarovi u početnoj fazi, kad je popravka najjednostavnija i najjeftinija.
Ovakvom brigom produžavate vek motora, auto će imati bolje performanse i nižu potrošnju, a rizik kvara smanjuje se na minimum.
Propuštanje ulja, naizgled bezazleno, često je uvod u veliki problem. Ako se to dogodi na turbopunjaču, ulje lako dospeva u interkuler, prlja ga i uništava. U težim slučajevima može doći i do uništavanja motora. Blago curenje ulja na semeringu je takođe dobar razlog da posetite mehaničara.
Svi ti slučajevi povećavaju rizik da motor radi s manjkom ulja, što je put do njegovog uništenja. Istrošene disk-pločice izazivaju struganje metala o metal, a to veoma smanjuje intenzitet kočenja i uništava diskove, što nije naivno i nešto što biste smeli zanemariti.
Semerinzi se obavezno menjaju i kod najmanjeg propuštanja ulja, a tada se u sklopu popravke menja i zupčasti remen, sa servisnim setom.
Kvalitetnim, redovnim servisiranjem po navedenoj metodologiji automobil se tokom eksploatacijskog veka zadržava u fabričkom stanju, te se osigurava njegovo najbolje funkcioniranje.
Ukoliko ovako budete postupali od momenta kupovine novog ili pristojnog polovnog automobila, mali su rizici vanrednih zahvata. Dakle, redovno servisiranje u kvalitetnom servisu vam je najisplativije u svakom smislu.