Почетна > Бизнис
Бизнис

Путници се не одричу летовања, иако трошкови расту

Туристички аранжмани који укључују авио-превоз сигурно ће поскупети, у овом тренутку и до 60 евра по карти, јер је цена горива већа и до четири пута у односу на период када су чартер-летови уговарани, најавио је Александар Сеничић, директор Јуте.
Фото: Unsplash/Cristina-Gambert

Доплате за гориво су ставка на коју путници могу да рачунају и у редовним околностима, али украјинска криза је ситуацију са ценама горива значајно погоршала, те ће аранжмани сигурно бити скупљи. Сеничић је рекао да верује да то неће умањити број путника.

И они који ће на одмор ове године својим аутомобилима мораће у трошкове да урачунају и скупље гориво, а очекује се да ће због раста цена енергената поскупети и ванпансионске услуге. Иначе скупља летовања и раст трошкова је тема у већини европских земаља.

Називајући сезону 2022. године најскупљом до сада, ипак, нико не говори о одрицању од одмора, јер је за већину Европљана ово прва прилика после почетка кризе изазване короном да иду на одмор какав желе. Новац за путовања је очигледно уштеђен и интересантно је да је највише оних који ће управо авионом да путују.

Међународно удружење авио-превоза ИАТА саопштила је да се према најновијим подацима опоравак ваздушног саобраћаја наставља. Укупни промет је у марту у односу на исти период прошле године порастао за 76 одсто.

И саобраћај у појединим земљама бележи раст од око 10 одсто у просеку што је нешто слабије у односу на податке из фебруара. Будући да је тренд да се укидају ограничења путовања и услови за прелазак граница авио-саобраћај, наводи се, очекује значајна побољшања после двогодишње кризе. Статистика бележи и већи број кашњења изазваних недостатком ресурса и радне снаге, што компаније покушавају убрзано да реше како би спремне дочекале путнике и задржале их у наредном периоду.

И док се најављени опоравак авио-саобраћаја помиње као одлична вест за глобалну привреду, али и за милионе запослених у овој индустрији, потрошачима не иде све наруку.  Неке земље, попут Холандије, су одлучиле да све губитке изазване пандемијом пребаце на терет путника.

Тако је у овој земљи одобрено да се авио-таксе повећају за 37 одсто у наредне три године.  Истовремено, како преносе европски медији, аеродром „Шипхол” је затражио од превозника да отказују резервације и продају карата у наредних недељу дана јер немају довољно запослених. Влада је најавила повећање пореза за путнике за 400 милиона евра годишње како би дестимулисала путовања. Ови потези холандске владе дочекани су са много критика у европској авио-индустрији, јер угрожава и путнике и ову врсту саобраћаја.

Izvoz jabuka u Rusiju pao 48 odsto

Преузмите андроид апликацију.