Sve veći dokazi sugerišu da ljudi mlađi od 35 godina, na ključnim tržištima kao što su Sjedinjene Američke Države, okreću leđa alkoholu, zbog čega je između ostalog osetno pala i prodaja šampanjca u svetu, preneo je danas Gardijan.
Prošlog jula, francuski proizvođači šampanjca naredili su smanjenje otkupa ubranog grožđa, nakon što je prodaja šampanjca pala za više od 15 odsto u prvoj polovini 2024. godine.
Kako je saopštio Komitet za šampanjac „Comite Champagne„, isporuke šampanjca su tokom cele prošle godine bile manje za 9,2 odsto u odnosu na 2023. godinu, i pale su na 271,4 miliona boca.
Potražnja za francuskim šampanjcem nakon pandemije kovida bila je povećana 2022. godine, kada su isporuke dostigle 326 miliona boca, ali je od tada opadala.
Oko 299 miliona boca je bilo isporučeno 2023. godine, što je pad od više od 8 odsto.
Francuske firme koje proizvode šampanjac su ocenile da su za smanjenje isporuka šampanjca, koje su prošle godine pale za skoro deset odsto, krivi zabrinutost ljudi širom sveta zbog ekonomije i politike, kao i jeftinija pića.
Preuzmite android aplikaciju.