Удео продатих електричних возила, укључујући хибриде, плуг-ин хибриде и електрична возила на батерије, је у САД у првом кварталу 2024. износио 18 одсто од укупне продаје путничких возила, што представља пад са 18,8 одсто у четвртом кварталу 2023. године, објавила је данас америчка Управа за енергетске информације (ЕИА).
Овај благи пад тржишног удела ЕВ је првенствено изазван падом продаје електричних возила на батерије (БЕВ), пошто је удео продатих возила у овој категорији пао са 8,1 одсто у четвртом кварталу 2023. на седам одсто у првом кварталу 2024.
Како се наводи на веб страници ЕИА, удео продатих електричних возила на батерије у САД је пао први пут од другог квартала 2020. када су почели да делују ефекти пандемије вируса корона.
У првом кварталу 2024. су осам од 10 продатих електричних возила на батерије били луксузни модели, што се објашњава повољним ценама модела компанија као што су Тесла, Мерцедес, Ривиан или Кадилак.
Аутомобилска индустрија је забринута због успоравања продаје електричних возила и постепеног укидања субвенција за производњу ЕВ на кључним тржиштима, а потрошачи у САД и Европи још увек нису сасвим уверени у исплативост аутомобила из категорије БЕВ, преноси портал Oilprice.
Неке велике компаније као што је амерички Форд су саопштиле да ће одложити увођење нових електричних возила на батерије због слабог раста продаје и уместо тога се сконцентрисати на прозводњу популарнијих хибрида.
Evropski indeksi neujednačeni, poskupeli zlato i pšenica, nafta Brent ispod 84 dolara
Преузмите андроид апликацију.