Почетна > Бизнис
Бизнис

Повећана продаја нових аутомобила у Србији

У Србији је у јануару ове године продато 1.250 нових путничких возила, што је за око 15 процената више у односу на исти месец 2021.
Фото: Pexels/Pixabay

Највише су се продавали аутомобили марки Шкода и Киа. Након њих, купци су се најрадије опредељивали за Фиат, Рено и Тојоту.

Премијум брендови, као што су BMW, Audi, Mercedes, Jaguar, Land Rover, имају свој стабилни део учешћа на тржишту и чак бележе мало повећање продаје, каже за Новости председник Српске асоцијације увозника возила и делова, Милан Белин.

Он истиче да је само на основу раста продаје у првом месецу тешко прогнозирати какав ће тренд бити током године и објашњава да тек од марта има могућности да се направи таква процена.

Криза, изазвана недостатком микрочипова, која је погодила глобалну ауто-индустирију прошлог марта и довела до великих тешкоћа у производњи возила, траје и даље.

Новости су често писале да купци у Србији, исто као и у земљама широм света, због тог проблема са деловима чекају месецима на испоруку новог четвороточкаша.

„Понуда је знатно мања од тражње, а салони аутомобила и плацеви, како нових, тако и половних аутомобила, полупразни су“, наводи Белин.

„Очекивања су да ће се проблем са чиповима полако решавати у другој половини године и да ће тада бити боља ситуација по питању могућности фабрика да произведу већи број возила него данас.“

„Када нема нових четвороточкаша у ЕУ, нема ни замене возног парка, замене старо за ново, па тако нема ни половних, то је исти круг“, истиче Белин.

„У Србији се потрошачи према својим могућности и платној способности, логично, више опредељују за куповину коришћених возила. Када се у нашој земљи годишње прода 25.000 до 30.000 нових аутомобила, истовремено се региструје више од 150.000 половних. Од тих коришћених, 80 одсто је старости преко 10 година и тај тренд се не мења.“

Говорећи о хибридима и електричним аутомобилима, Белин је подсетио да је Влада и ове године, као и претходне, обезбедила субвенције за њихову куповину, али да је њихова цена изузетно висока за наше грађане.

„Хибридна возила су колико-толико прихватљива, али чиста електрика и plug-in хибрид који има и батерију на пуњење, још увек су изузетно скупи“, каже Белин.

И са субвенцијом од 5.000 евра, која је велика помоћ, електрични аутомобил је прескуп за наше тржиште, да би се омасовило његово коришћење.

„Уз то постоји и неповерење људи у могућности вожње, због проблема са инфраструктуром пуњача. Још увек је велика непознаница за сваког купца где може да га пуни, када, како.“

Сајам аутомобила у мају?

Сајам аутомобила у Београду, после две године паузе, ове године би требало да се одржи од 12. до 15. маја, под називом „Eco BG car show“.

„То је већ извесно, и већина увозника је пријавила своје учешће, а једино што може да поремети овај план је нека неочекивана ситуација због пандемије“, каже Милан Белин.

„Неће бити већих количина аутомобила, али идеја је да се ове године прикажу нове технологије, хибридна и електрична возила. То је за нас будућност, а за читаву Европу увелико садашњост и ми не можемо да будемо ван тога.“


Nemačka „Buba” na kineski način

 

Преузмите андроид апликацију.