Da su Novosađani korak bliže pešačko- biciklističkom mostu, dokazuje nam Memorandum koji je potpisan tokom jučerašnjeg dana. Izgradnjom pešačko- biciklističkog mosta sugrađani će imati mnogo benefita.
Ovaj futuristički most biće sagrađen na stubovima nekadašnjeg mosta Franca Jozefa, srušenog 1941. godine.
Podsećamo, u decembru 2021. godine, tadašnji gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević i predsednik Pokrajinske vlade Igor Mirović potpisali su Sporazum o zajedničkom investiranju i realizaciji investicionih projekata, koji podrazumeva projekte od zajedničkog interesa za Pokrajinu i Grad. Prema Sporazumu to su izgradnja pešačko-biciklističkog mosta i obnova objekata Petrovaradinske tvrđave sa Podgrađem, kao i uređenje Almaškog kraja u Novom Sadu.
„Ovo je veliki dan za naš grad i pokrajinu. Ovo je kulminacija planova i želja za napretkom grada, najčvršća garancija o delima, novo poglavlje grada koje ga menja na bolje. Pešačko- biciklistički most nije rađen godinama, a sada imamo konkretizaciju. To je čitav projekat uređenja Podgrađa i Petrovaradinske tvrđave. Dobićemo novi identitet grada i odgovorniji odnos prema istoriji. Bićemo zanimljiviji našim i stranim turistima“, rekao je tada Vučević.
Kako je gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić ranije izjavio, ovaj projekat biće realizovan u saradnji AP Vojvodine i Grada.
Gradonačelnik je tada obelodanio da će kruzeri, koji plove Dunavom, moći normalno da prolaze ispod tog mosta. Pešačko-biciklistički most će biti lepa veza sa sremskom stranom, a da bi Gradić bio pešačka zona preduslov su dva mosta i treći biciklistički. U podnožju Petrovaradinske tvrđave nalaziće se dva panoramska lifta i tunel koji će izlaziti kod buduće botaničke bašte.
Bivši gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević najavio izgradnju
„Imam sjajnu vest za sve ljubitelje ekologije, biciklizma i prirode, a to je da Novi Sad uskoro dobija 5. most, pešačko-biciklistički preko Dunava. Danas smo potpisali ugovor o izradi Tehničke dokumentacije za izgradnju tog mosta sa pristupnim saobraćajnim površinama na postojećim stubovima bivšeg mosta Franca Jozefa i rekonstrukcijom postojećeg tunela sa liftovima do gornjeg platoa Petrovardinske tvrđave.
Novi most će smanjiti zagađenje u gradu i dodatno motivisati moje sugrađane da se rekreiraju“, napisao je tada gradonačelnik.
Potpisan Memorandum o razumevanju izgradnje pešačko-biciklističkog mosta
Gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić izjavio je juče da se stvara pozitivna istorija Novog Sada i njegovog daljeg napredka na potpisivanju Memoranduma o razumevanju izgradnje pešačko-biciklističkog mosta na stubovima mosta Franca Jozefa i rekonstrukcijom tunela u kojem će biti lift koji će voditi na Petrovaradinsku tvrđavu. Memorandum je potpisala kineska kompaniaja „Šandong“ i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić.
„Preliminarna cena, po idejnom projektu, iznosi oko 40 miliona evra, a projekat će nam dati koliko košta izgradnja mosta. Zajedno ćemo finansirati po 50 posto sa Pokrajinom. Ne sumnjam da kompanija „Šandong“, koja je danas potpisala memorandum, kadra da uradi lepši most nego što je na renderima. Ubeđen sam i da želite da most bude ponos grada Novog Sada, jer će biti i turistički most. Kada se završi gradnja moći ćemo da zatvorimo pograđe i da Petrovaradin, kao veliko naselje koje se razvija, dobije još jedan centar. Tvrđava će samim tim postati još lepša i funkcionalnija. Gradimo već dva mosta, zahvalio bih se državi što ih finansira. Kad krenemo za nekoliko meseci da gradimo pešačko-biciklistički most, Novi Sad će krenuti u izgradnju tri nova mosta. To je velika pobeda grada i države“, rekao je Đurić.
Projekat podseća na njujorški High Line
Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić istakao je da će novi novosadski projekat podsećati na njujorški High Line, dugačak 2,33 kilometra. High Line je uzdignut linearni park, sa zelenim putem urađen na nekadašnjoj centralnoj železničkoj pruzi Njujorka na zapadnoj strani Menhetna. Ovaj napušteni ogranak je redizajniran kao „živi sistem“ koji se oslanja na više disciplina koje uključuju pejzažnu arhitekturu, urbani dizajn i ekologiju.
Zbog opadanja železničkog saobraćaja on je praktično napušten početkom 80-ih godina prošlog veka, ali su njujorške vlasti odlučile da se jedan deo sačuva i preobrazi u namensku pešačku i biciklističku zonu za sve Njujorčane i turiste.
Preuzmite android aplikaciju.