Brza pruga između Novog Sada i Subotice prelaziće kanal Dunav-Tisa-Dunav preko novog mosta čija je izgradnja trenutno u toku.
Sada je jasno vidljiva i konstrukcija mosta, koja je sklopljena ranije, a sada se u celosti postavlja na potpornu konstrukciju mosta.
Iako most nije impozantne dužine, njegova struktura je od velikog značaja upravo zbog brze pruge koju će „prevesti“ preko kanala, gde će vozovi razvijati brzine veće od 120 kilometara na čas, a kasnije i do 200 kilometara na čas.
Ovaj most samo je jedan od 49 mostova (računajući nadvožnjake i vijadukte), koji će biti ili se već rade na deonici brze pruge Novi Sad – Subotica, čija je dužina 108,2 kilometra.
Lociran je neposredno pored starog železničkog mosta, koji se trenutno koristi, a nalazi se u blizini Neoplante i Primorske ulice, koju u budućnosti takođe očekuju radovi.
Za radove na ovom železničkom mostu zadužene su kompanije „China Railway International“ i „China Communications Construction Company“.
Brza pruga između Novog Sada i Subotice trebalo bi da bude završena do kraja 2024. godine, dok se očekuje pruga do Budimpešte bude gotova u toku 2025. godine, kada će Beograd, Novi Sad, Subotica i Budimpešta biti potpuno povezani modernom železnicom.
Po završetku ovog projekta od Novog Sada do Budimpešte biće potrebno oko 2 i po sata.
Preuzmite android aplikaciju.