Половни аутомобили у Србији скупљи су у просеку 21 посто у односу на 2021. годину, раст цена биће настављен, а стабилизација се очекује тек у 2024. години, наводи се на порталу Половни аутомобили.
„Верујем да неће у блиској будућности доћи до пада цена, а стабилизација цена се може очекивати у 2024. години”, рекла је за Танјуг Романа Таков са тог портала. Процена је да се у Србији годишње прода око 150.000 половних возила.
Више од петине је раст цена у односу на 2021., а 29 процената у односу на цене из 2020. године.
Таков наводи да су скупљи половњаци резултат пандемије која је донела несташицу микрочипова неопходних за нове аутомобиле Мање нових аутомобила утицало је и на понуду половних, па тако и цене.
„Садашња ситуација у Украјини има утицај и може само да додатно интензивира постојећи дисбаланс понуде и потражње половњака”, рекла је Таков, преноси Танјуг.
Подсетила је да су Русија и Украјина значајне како за набавку сировина за ауто индустрију, тако и по питању испоруке компонената фабрикама у другим државама.
„Тешко је рећи колики је утицај самог дешавања у Украјини, а колико је од короне. Повезани су и тешко одвојиви”, оценила је Таков. Према њеним речима, у Србији се највише купују половњаци направљени између 2005. и 2010. године.
Податак да је 80 посто продатих старије од 10 година, објашњава платежном способношћу.
„Према нашим истраживањима четвртина купаца тражи половни ауто од три до пет хиљада евра, затим од две до три хиљаде, а тек онда за пет и седам хиљада евра. Најпопуларнији су и даље дизелаши”, рекла је она.
С обзиром на 29 посто веће цене у односу на 2020. годину, Таков каже да је могуће да је неко ко је тада купио нов ауто, сада преко продаје истог половног остао на нули, или чак и зарадио.
Преузмите андроид апликацију.