Početna > Biznis
Biznis

Počela preventivna kampanja „Za zimu se spremi i na vreme opremi“

Direktor sektora za komercijalne poslove AMSS Nebojša Mandić poručio je danas da AMSS svakodnevno obaveštava javnost o stanju na putevima i graničnim prelazima, sa posebnim aspektom na prilaze zimskim turističkim centrima.
Foto: Tanjug/Marko Đoković

On je to rekao na promociji kampanje preventivnog karaktera „Za zimu se spremi i na vreme opremi“ koja ima za cilj bezbednost učesnika u saobraćaju i da se vozačima ukaže na značaj korišćenja zimske opreme na vozilima i dodao da će AMSS sa značajnim doprinosom učestvovati u akciji.

Vršilac dužnosti direktora Agencije za bezbednost saobraćaja Branko Stamatović je istakao da Agencija, kao vodeća institucija po pitanju preventivnih i promotivnih aktivnosti teži da sve kampanje doprinesu nacionalnoj strategiji o bezbednosti u saobraćaju „na putu do nule“ stradalih u saobraćajnim nesrećama.

On je najavio da će Agencija imati terenske aktivnosti, i da će obilaziti turističke centre.

„Zimski prenumatici su obavezni od 1. novembra na svim mestima gde se javljaju sneg i poledica. Apelujemo na sve građane koji nisu zamenili pneumatike da što pre učine. Oni imaju značajno bolje karistike u zimski uslovima vožnje, posebno u zimskim uslovima kada su temperature ispod sedam stepeni celzijusa“, rekao je Stamatović.

Posebno je istakao da u zimskim mesecima najmanje ljudu izgubi život u saobraćajnim nesrećama, a da su januar i februar postali najbezbedniji.

„Prošle godine je u januaru i februaru 35, odnosno 28 osoba izgubilo život. Tada svi očekuju nepovoljne uslove u saobraćaju i ponašaju se u skladu sa tim“, pojasnio je on.

Kako je istakao, pored korišćenja zimskih pneumatika potrebno je koristiti lance za vozila, i redovno čistiti sneg i led sa njih.

On je posavetovao vozače da obezbede lanace za sneg i svetlosnu signalizaciju, kao i da čište vozila od snega i leda redovno.

Načelnik Uprave saobraćajne policije Slaviša Lakićević je naglasio da je ova kampanja od izuzetne važnosti za bezbednost u saobraćaju.

„Prošlo je tri meseca od konferencije za kampanju ‘Vozi odmoran’ koja je dala dobre rezultate i podstakla nas da pokrenemo ovu kampanju“, rekao je Lakićević.

On je istakao da je povodom kampanje izrađen flajer sa preporukama za ponašanje u zimskom saobraćaju koje će se deliti na svim graničnim prelazima stranim i domaćim državljanima, kao i na naplatnim stanicama.

„Poseban akcenat kampanje biće usmeren na pešake poštu su oni najugroženija kategorija u zimskom periodu. Vozači moraju maksimalno da obrate pažnju na njih, ali i oni moraju da budu oprezni“

On je dodao da će poseban akcenat ove kampanje biti usmeren na pešake, pošto je svaki četrvti poginuli u saobraćaju pešak, i kategorija su koja je u ovim mesecima najgroženija.

„U ovom mesecu imamo osam poginulih pešaka, što je za četriri više za nego u istom periodu prethodne godine“, rekao je on.

Direktorka Turističke organizacije Srbije Marija Labović je naglasila da turisti obuhvataju veliki procenat učesnika u saobraćaju i da je od izuzetne je važnosti da im skrenemo pažnju o značaju bezbednosti u saobraćaju.

„U ovoj godini smo dostigli nivo od 50-50 odsto domaćih i stranih turista“, rekla je ona.

Nebojša Čubrilo iz Puteva Srbije je istakao da je se ovo preduzeće potrudilo da postavi svu potrebnu odgovarajuću signalizaciju na putevima, kao i da Putevi Srbije funkcionišu i rade na osnovu plana zimske službe, i da je akcenat na preventivnom delovanju, pre pojave poledice i leda na kolovozu.

Takođe, okupljenima se obratila i komercijalna direktorka „EKO Srbija“ Nataša Vukiš, firme koja učestvuje u akciji.

Čet Dži-Pi-Ti bio nedostupan oko 40 minuta, Open AI nije objasnila uzrok

Preuzmite android aplikaciju.