Još 43 domaća proizvoda iz sedam kompanija metalske i prehrambene industrije i sektora energetike dobilo je pravo na žig „Čuvarkuća“, u okviru projekta Privredne komore Srbije (PKS) „Stvarano u Srbiji“.
Kako je saopštila PKS, pravo na korišćenje žiga dobili su zimska i gurmanska salama kompanije Juhor, kulen i čajna kobasica Industrije mesa Topola, linija voćnih rakija kompanije PR Savićević rakija, proizvodi od brašna kompanije DPS Klas grupa i pelet kompanije Eko Step Pelet.
„Čuvarkući“ su se pridružili i proizvodi iz metalskog sektora- aluminijumski profili kompanije Alumil YU Industry i električni bicikli kompanije E- Prime.
Za godinu dana trajanja projekta žig dobila 762 proizvoda
Predsednik Saveta PKS za dodelu žiga „Čuvarkuća“ Mihailo Vesović rekao je da projekat „Stvarano u Srbiji“ pruža podršku domaćim proizvodima i proizvođačima i pozitivno utiče na jačanje svesti potrošača o značaju kupovine domaćih proizvoda.
Podsetio je da su tokom godinu dana trajanja projekta, žig dobila 762 proizvoda iz različitih proizvodnih sektora.
Sekretar Udruženja za metalsku industriju PKS Ana Raičević kaže da je od izuzetnog značaja što su se nove kompanije iz metalskog sektora pridružile porodici Čuvarkuća, koji se, dodaje, od početka kovid krize suočava sa poteškoćama.
Aluminijumski profili i električni bicikli napravljeni u Srbiji, sa visokim učešćem domaćeg rada i materijala i koji ispunjavaju standarde kvaliteta i bezbednosti, dokaz su da je ovaj prerađivački sektor veoma otporan i da predstavlja jedan od vodećih grana srpske ekonomije, poručila je Raičević.
Žig kao podsticaj za dalja ulaganja i razvoj
Iz kompanije E-Prime, proizvođača električnih bicikala, ističu da žig „čuvarkuću“ smatraju velikom potvrdom domaćeg kvaliteta i dizajna njihovih proizvoda, što će, kaže, doneti dodatnu prepoznatljivost proizvoda, kako na domaćem tako i na tržištu regiona i EU.
„Žig za nas znači potvrdu našeg ulaganja u domaću proizvodnju i dizajn“, ističe Milan Manojlović, direktor ove kompanije.
U kompaniji Alumil YU Industry naglašavaju da je žig veliko priznanje za kompaniju koja zapošljava oko 400 radnika i inženjera.
Direktorka marketinga u toj kompaniji Tijana Anokić kaže da je to potvrda kvaliteta, truda i stručnosti tima, ali i inovativnosti, jer su, dodaje, proizvodi koji su poneli „žig“ u skladu sa principima cirkularne ekonomije i „zelenim standardima“.