Sistem penzijskog i invalidskog osiguranja zasnovan je na tekućem finansiranju i ne predviđa mogućnost povraćaja doprinosa.
Pilot koji je nedavno saznao da će mu prva penzija po novom zakonu iznositi oko 229.745,34 dinara obradovao se.
Ali je čuo da mu preplaćeni doprinosi, budući da je zbog beneficije imao 50 godina staža a ne 45, neće ući u obračun. A zanima ga i da li plaćanje penala važi i za zanimanja s beneficijama ili ne.
Čuo je, kaže, da je zakon neumoljiv – radio 25 ili 50, a nemati 65 godina starosti umanjenje penzija sledi. On je upravo napunio 60 godina.
Na pitanje da li neko ko je imao beneficiju poput pilota i umesto 45 godina radio skoro 50, plaća penale za prevremeni odlazak u penziju, u Fondu za penzijsko i invalidsko osiguranje odgovaraju da se uslov za starosnu penziju sa navršenih 45 godina staža osiguranja stiče bez obzira na godine života.
Osiguranicima se, po osnovu rada na poslovima na kojima se staž osiguranja računa sa uvećanim trajanjem, snižava starosna granica.
S tim što se umanjenje prevremene starosne penzije računa do te, snižene starosne granice, a ne do opšteg uslova za ostvarivanje prava na starosnu penziju.
Osiguraniku se snižava starosna granica ako je najmanje dve trećine od ukupno navršenog staža osiguranja proveo na radnim mestima na kojima se staž osiguranja računa sa uvećanim trajanjem. U slučaju uvećanja 12/18, starosna granica za odlazak u penziju se može maksimalno sniziti na 50 godina života.
U slučaju beneficiranog staža, svakih 12 meseci efektivno provedenih na poslovima na kojima se staž računa sa uvećanim trajanjem, računa se najviše kao 14, 15, 16 ili 18 meseci staža osiguranja.
Prema pravilniku o radnim mestima, odnosno poslovima na kojima se staž osiguranja računa sa uvećanim trajanjem, profesionalni pilot ima stepen uvećanja kada se 12 meseci računa kao 18, pod uslovom da ima najmanje 200 letova godišnje.
Prodaja novih automobila u Velikoj Britaniji u februaru najveća za 20 godina
Preuzmite android aplikaciju.