Početna > Novi Sad

Novi Sad Novosadske priče

Patike kao statusni simbol Novosađana

Kada bismo pažljivo posmatrali naše sugrađane na ulici, primetili bismo da gotovo svi imaju par obuće koji je obeležen nekom dizajnerskom markom. Živimo u takvom vremenu da marke i brendovi određuju i status u pojedinim društvima, isti je slučaj i među građanima Novog Sada.
Foto: Gradske info

Retko kada neko to priznaje, ali mali broj ljudi ne mari za mišljenje drugih, koje u velikom delu određuje moda kao i socijalni status, koji su naravno povezani. U moru brendova i Novosađani su pronašli svoje omiljene, to jest dizajnerske marke su pronašle njih.

Budući da su podele po brendovim pre svega učestale kod mladih, bavićemo se patikama koje su obeležile neke generacije.

Svi znamo da su u osnovnoj pa i srednjoj školi Najk „Air Max“ patike predstavljale određen status, to jest određenu vrstu bunta. Nisu džabe dobile naziv „brze“patike, imajući u vidu da je „brzina“ reč koja upisuje omladnu koja je željna svega. Naravno i druge serije Najk patika su obeležavale pripadnike određenih društvenih grupa, pa čak su istomišljenici umeli da nose varijacije jednog modela patika. Na primer „Air Force“ patike su nosili obično oni naklonjeni zapadnoj kulturi.

Foto: Pixabay/grailify

Uz Najk, Adidas i Puma čine „sveto trojstvo“ novosadske sportske obuće. Pre nego što se uvrede „Ribokaši“, treba naglasiti da je Ribok deo Adidasove firme, kao što je na primer Er Džordan, deo Najk kompanije. Čuveni „Ribok klasik“ je poput „Air Max“ patika predstavljao vrstu bunta među mladima, sa tim da su se izdvajali od „masovne kulture“, to jest Najk marke.

Foto: Petar Milošević/Wikimedia Commons

Kada smo kod „gasera“, teško je izostaviti Fila patike, koje poput „Ribok klasika“ imaju svoje posebne kupce. Beli modeli sa visokom petom su izuzetno popularni među ženskom populacijom i statusni su simbol „nafuranih“ devojaka. Lenonke na glavi, komplet trenerica i Fila patike su neraskidiva kombinacija, gasera/ki.

Foto: Pixabay/Ansfoto

Naravno za onu malo stariju generaciju tu je i Konvers marka, sa svojim unikatnim modelima, od kojih su najpoznatije „starke“. Patike koje su obeležile jednu čitavu epohu i nose ih ljubitelji klasičnije obuće, dok ih se sportski tipovi obično groze. da naglasimo da Konvers brend takođe prati i moderne trendove, ali ne odstupaju previše od svog dosadašnjeg šablona, tako da i mlađe generacije Novosađana mogu pronaći svoj ukus u Konversovom magacinu.

Ako su „starke“ zaštitini znak starijih generacija, onda se „džordanke“ svakako vezuju za mlađe generacije. Iako je brend ponikao 1985. godine sa usponom Majkla Džordana, on je neizbežan brend u cipelarniku današnjih mladih. Svakako da su košarkaši ti koji najviše forsiraju ovaj brend, ali Džordan brend, uz to što vas portetiše kao pasioniranog košarkaškog obožavaoca, takođe vas i svrstava među finansijski dobrostojeće građane pošto su ovo među najskupljim modelima sportske obuće na tržištu.

Foto: Pixabay/putradewarahadi
Nije Džordan brend jedini na tržištu, koji je postao popularan zbog globalnog uticaja jednog sportiste.

Takav je slučaj i sa Ander armorom, za koji se sve češće odlučuju sportisti u Novom Sadu. Neki će reći da je to zbog kvaliteta i udobnosti patike, ali svi znamo da je zapravo zbog uticaja košarkaša Golden Stejt Voriorsa – Stefa Karija. Slušalice u ušima, pripijena majica bez rukava, sportske helanke na nogama i Ander armor patike su sve češći kombinezon rekreativaca na keju.

Foto: Tanjug/AP/Jeff Chiu

Nju Balans je od ekonomične obuće, prešao u rang elitnih sportskih patika, u Evropi zbog sponzorskog ugovora sa Liverpulom, dok je taj razlog „preko bare“, između ostalih košarkaš LA Klipersa – Kavaj Lenard. Nekada marka patika Novosađana srednje ekonomske klase, koji su želeli najbolji odnos cene i kvaliteta, postao je jedan od najtraženijih brendova na tržištu.

Naravno postoje i Novosađani koji „ne pate“ od skupih dizajnerskih brendova, te se zadovoljavaju markama kao što su Čempion, Eleze, Umbro itd. Da se razumemo, ovim patikama apsolutno ništa ne fali, jedino estetski faktor, nekada odvraća od kupovine ove obuće, mada poslednjih godina i ovi pristupačniji brendovi, proizvode izuzetne modele.

Za razliku od grupe koja „ne pati“, postoji i određen broj naših sugrađana koji kupuju obuću isključivo zbog njenog potpisa, to jest brenda.

Iako gube svoju prvobitnu svrhu, danas postoje i patike koje spadaju u grupu „lajfstajl“, to jest one koje nose „pozeri“. Prada, Tomi Hilfiger, Riplej, Dizel… mogli bi verovatno do sutra da nabrajamo elitne dizajnerske patike, međutim one još uvek nisu odnele prevagu u odnosu na sportske modele. Sa njima ćete verovatno okupirati pažnju ljudi sličnih vama, te ćete imati svoju ulaznicu za elitu, međutim kada se dogodi iznenada partija fudbala sa društvom, moraćete da preskočite to zadovoljstvo, vrednije od bilo kog para dizajnerskih patika.

Tipovi devojaka u novosadskim klubovima

Preuzmite android aplikaciju.