Почетна > Нови Сад

Нови Сад Новосадске приче

Патике као статусни симбол Новосађана

Када бисмо пажљиво посматрали наше суграђане на улици, приметили бисмо да готово сви имају пар обуће који је обележен неком дизајнерском марком. Живимо у таквом времену да марке и брендови одређују и статус у појединим друштвима, исти је случај и међу грађанима Новог Сада.
Фото: Градске инфо

Ретко када неко то признаје, али мали број људи не мари за мишљење других, које у великом делу одрeђује мода као и социјални статус, који су наравно повезани. У мору брендова и Новосађани су пронашли своје омиљене, то јест дизајнерске марке су пронашле њих.

Будући да су поделе по брендовим пре свега учестале код младих, бавићемо се патикама које су обележиле неке генерације.

Сви знамо да су у основној па и средњој школи Најк „Air Max“ патике представљале одређен статус, то јест одређену врсту бунта. Нису џабе добиле назив „брзе“патике, имајући у виду да је „брзина“ реч која уписује омладну која је жељна свега. Наравно и друге серије Најк патика су обележавале припаднике одређених друштвених група, па чак су истомишљеници умели да носе варијације једног модела патика. На пример „Air Force“ патике су носили обично они наклоњени западној култури.

Фото: Pixabay/grailify

Уз Најк, Адидас и Пума чине „свето тројство“ новосадске спортске обуће. Пре него што се увреде „Рибокаши“, треба нагласити да је Рибок део Адидасове фирме, као што је на пример Ер Џордан, део Најк компаније. Чувени „Рибок класик“ је попут „Air Max“ патика представљао врсту бунта међу младима, са тим да су се издвајали од „масовне културе“, то јест Најк марке.

Фото: Petar Milošević/Wikimedia Commons

Када смо код „гасера“, тешко је изоставити Фила патике, које попут „Рибок класика“ имају своје посебне купце. Бели модели са високом петом су изузетно популарни међу женском популацијом и статусни су симбол „нафураних“ девојака. Ленонке на глави, комплет тренерица и Фила патике су нераскидива комбинација, гасера/ки.

Фото: Pixabay/Ansfoto

Наравно за ону мало старију генерацију ту је и Конверс марка, са својим уникатним моделима, од којих су најпознатије „старке“. Патике које су обележиле једну читаву епоху и носе их љубитељи класичније обуће, док их се спортски типови обично грозе. да нагласимо да Конверс бренд такође прати и модерне трендове, али не одступају превише од свог досадашњег шаблона, тако да и млађе генерације Новосађана могу пронаћи свој укус у Конверсовом магацину.

Ако су „старке“ заштитини знак старијих генерација, онда се „џорданке“ свакако везују за млађе генерације. Иако је бренд поникао 1985. године са успоном Мајкла Џордана, он је неизбежан бренд у ципеларнику данашњих младих. Свакако да су кошаркаши ти који највише форсирају овај бренд, али Џордан бренд, уз то што вас портетише као пасионираног кошаркашког обожаваоца, такође вас и сврстава међу финансијски добростојеће грађане пошто су ово међу најскупљим моделима спортске обуће на тржишту.

Фото: Pixabay/putradewarahadi
Није Џордан бренд једини на тржишту, који је постао популаран због глобалног утицаја једног спортисте.

Такав је случај и са Андер армором, за који се све чешће одлучују спортисти у Новом Саду. Неки ће рећи да је то због квалитета и удобности патике, али сви знамо да је заправо због утицаја кошаркаша Голден Стејт Вориорса – Стефа Карија. Слушалице у ушима, припијена мајица без рукава, спортске хеланке на ногама и Андер армор патике су све чешћи комбинезон рекреативаца на кеју.

Фото: Танјуг/AP/Jeff Chiu

Њу Баланс је од економичне обуће, прешао у ранг елитних спортских патика, у Европи због спонзорског уговора са Ливерпулом, док је тај разлог „преко баре“, између осталих кошаркаш ЛА Клиперса – Кавај Ленард. Некада марка патика Новосађана средње економске класе, који су желели најбољи однос цене и квалитета, постао је један од најтраженијих брендова на тржишту.

Наравно постоје и Новосађани који „не пате“ од скупих дизајнерских брендова, те се задовољавају маркама као што су Чемпион, Елезе, Умбро итд. Да се разумемо, овим патикама апсолутно ништа не фали, једино естетски фактор, некада одвраћа од куповине ове обуће, мада последњих година и ови приступачнији брендови, производе изузетне моделе.

За разлику од групе која „не пати“, постоји и одређен број наших суграђана који купују обућу искључиво због њеног потписа, то јест бренда.

Иако губе своју првобитну сврху, данас постоје и патике које спадају у групу „лајфстајл“, то јест оне које носе „позери“. Прада, Томи Хилфигер, Риплеј, Дизел… могли би вероватно до сутра да набрајамо елитне дизајнерске патике, међутим оне још увек нису однеле превагу у односу на спортске моделе. Са њима ћете вероватно окупирати пажњу људи сличних вама, те ћете имати своју улазницу за елиту, међутим када се догоди изненада партија фудбала са друштвом, мораћете да прескочите то задовољство, вредније од било ког пара дизајнерских патика.

Tipovi devojaka u novosadskim klubovima

Преузмите андроид апликацију.