Obezbedite karte za omiljene događaje na vreme i uživajte.
Evo šta nas očekuje ove nedelje u Novom Sadu:
Kapetan Amerika se vraća na „Comic Night“ uz ekskluzivne poklone iz filma i iznenađenja
Prvi film iz Marvelovog studija u ovoj godini „Kapetan Amerika: Vrli novi svet“ stiže na veliko platno bioskopa Cineplexx Promenada u sredu, 12. februara u 20 časova.
Comic Night tematsko veče, organizovano povodom ovog dugoočekivanog naslova, donosi ekskluzivne poklone iz filma, piće dobrodošlice i iznenađenja za fanove. Ulaznice u prodaji!
U holu bioskopa fanovi će imati priliku da se osveže uz čuveno pivo kraft pivare HOG pre početka filma, svakog posetioca očekuje poklon poster ili Tension vaučer od 20% na sve vrste tetovaža i pirsinga, dok su poklone za najsrećnije obezbedili brend Thready u vidu duksa i majica sa motivima inspirisanim filmom, Tension koji daruje gratis tetovažu ili pirsing, Čarobna knjiga koja poklanja knjigu iz edicije The Best of Marvel.
Najsrećniji fanovi imaće priliku da kući ponesu i neki od ekskluzivnih poklona iz filma.
Nakon što se sreće sa novoizabranim predsednikom Amerike Tadijusom Rosom, koga igra Harison Ford koji se prvi put pojavljuje u Marvelovom filmskom univerzumu, Sem postaje svestan da se nalazi usred međunarodnog incidenta. On mora da otkrije razloge podle globalne zavere.
Pored Entonija Mekija koji tumači lik Sema Vilsona, igraju i Harison Ford, Liv Tajler, Deni Ramirez, Tim Blejk Nilson i drugi.
Koncert sjajne i neobične grupe „Kwartludium” iz Poljske, u petak 14. februara
Koncert sjajne i neobične grupe „Kwartludium” iz Poljske održaće se u petak, 14. februara u novosadskoj Sinagogi. Program počinje u 20,00 časova, a ulaz je slobodan.
Grupu „Kwartludium” čine Dagna Sadkovska, violina; Piotr Novicki, klavir; Mihal Gorcinski, klarinet i PAvel Novicki, perkusije.
Delatnost ove grupe je pretežno fokusirana na izvođenje dela mladih kompozitora aktivnih u Poljskoj i u inostranstvu, a koja su specifično napisana za jedinstvenu instrumentalnu kombinaciju koju čine violina, klavir, klarinet i perkusije. Na njenom repertoaru se tako nalaze i kompozicije najvažnijih predstavnika savremene muzike, kao što su: Karlhajnc Štokhauzen, Kornelijus Karđu, Roman Haubenstok-Ramati, Boguslav Šefer i Dubravko Detoni.
Ansambl je nastupao u gotovo u svim krajevima sveta svirajući i na prestižnim međunarodnim festivalima, kao što su festival savremene muzike „Varšavska jesen”, Pekinški festival moderne muzike, Festival savremene muzike u južnokorejskom gradu Diđu, zatim festivali „Unsound” u Njujorku, „Klang” u Kopenhagenu, „Loop” u Briselu i brojni drugi. U okviru nekih od pomenutih manifestacija izveo je i znatan broj svetskih premijera.
Asambl je nastupao s Orkestrom Poljskog radija u Varšavi, Simfonijskim orkestrom Poljskog nacionalnog radija u Katovicama, Orkestrom „Leopoldinium” Nacionalnog muzičkog foruma (NFM) u Vroclavu, praškim Orkestrom „Berg”.
Godine 2022. počastvovan je jubilarnom nagradom poljskog Ministarstva kulture i nacionalnog nasleđa povodom 20 godina umetničkog rada.
Dobitnik je i počasne nagrade Udruženja poljskih kompozitora za doprinos promociji poljske savremene muzike.
Izložba „Sretenje u Arhivu Vojvodine” kroz originalna dokumenta, 14. februara
Povodom 221 godine od Prvog srpskog ustanka, u čast Dana srpske državnosti, Arhiv Vojvodine će organizovati izložbu originalnih dokumenta pod nazivom „Sretenje u Arhivu Vojvodine”.
Svečano otvaranje izložbe održaće se u petak, 14. februara 2025. godine u 12.00 sati, u Arhivu Vojvodine, Žarka Vasiljevića 2a, Novi Sad.
O izložbi će govoriti dr Nebojša Kuzmanović, direktor Arhiva Vojvodine i Ognjen Karanović, istoričar, koji će ovom prilikom održati predavanje o Sretenjskom ustavu.
Izložba Bojane Bojčić do 17. februara u Likovnom salonu KCNS
Izložba Bojane Bojčić biće otvorena je u ponedeljak, 3. februara, u Likovnom salonu Kulturnog centra Novog Sada. Izložba će moći da se pogleda do 17. februara.
Plod nara, kao veoma misteriozan motiv, javlja se kao sastavni deo mnogih dela kroz čitavu istoriju umetnosti. Za razliku od propratnog činioca koji dodatno pojašnjava ili opisuje pojedini prizor na tim kompozicijama, nar na slikama Bojane Bojčić zauzima glavno mesto i najvažniju ulogu. Njegova simbolika bila je glavni uzrok korišćenja istog kroz vekove – plodnost, obilje, brak, strast, smrt, vaskrsenje, samo su neki od pojmova sa kojim je povezan i koji su u različitim kontekstima doprinosili poruci dela. Međutim, postavljen u centar slike, on postaje njen najvažniji element, a svrha takvog prikaza zasniva se na ideji da sam posmatrač ima slobodu da u toj složenosti strukture i tumačenja, doživi i poima prizor na jedinstven način.
Iako se podsticaj ogleda u poprečnom preseku ploda nara – vrlo konkretnoj i opipljivoj pojavi, Bojana se njime poigrava i, ne zadržavajući se na mimetičkom, realističnom prikazu, postiže utisak nečega što prevazilazi vidljivo i daje prostor asocijativnim procesima i polju mašte. Svaka fotografija kao predložak budi različite reakcije i stvara nove ideje za pristup likovnim izazovima. Upravo ta istrajnost jeste jedna od glavnih odlika Bojaninog rada koji predstavlja svojevrsno podsećanje na to da jedan isti motiv može da posluži kao neisrcpni pokretač i podstrek za ponovno doživljavanje i prenošenje utisaka na platno, svaki put sa novim idejama, izmenama i traganjima, koja i sama rađaju novu zamisao. Uvećan prikaz nara, površine bogate crvenim i oker tonovima igra različitih tekstura, oblika i boja njegovih delova stvaraju prikaz koji se svojim likovnim bogatstvom i odstupanjem od podražavanja graniči sa apstraktnom kompozicijom.
Gledajući slike, posmatrač prati poteze špahtle i četke koji pastuoznim nanosima boje opisuju unutrašnjost i složenost dešavanja u tom svetu za sebe. Upravo to poređenje nara sa mikrokosmosom koji podseća na svet svojim oblikom i time što je sastavljen od mnoštva elemenata, jeste još jedna dimenzija shvatanja značaja ovog motiva. Njegova važnost ne leži samo u lepoti i zanimljivosti njegovog izgleda već i u onome što one predstavljaju. Slike Bojane Bojčić mogu se doživljavati kao podsećanje poznate obrade teme memento mori nad kojima se čovek može zapitati o prolaznosti, propadljivosti i neminovnosti koje život sa sobom nosi. Raspon različitih faza, zamrznutih u vremenu jesu prostor između rađanja i smrti, postepeno sazrevanje koje se ogleda u zrelom plodu, i umiranje na koje nas podseća sasušena kora i odsustvo bobica. Upravo ta dihotomija i najveći kontrast koji je sastavni deo postojanja jesu okosnica koja ne služi da pokoleba već ohrabri i podstakne na razmišljanje o tome koliko su sve pojave u vezi jedna sa drugom i koliko je sve u prirodi deo večne smene života i smrti.
Preuzmite android aplikaciju.