Deo nove brze saobraćajnice, od auto-puta do Požarevca i od Velikog Gradišta do Golupca u dužini od 32 kilometara otvara se danas u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića.

Otvaranju deonice Dunavskog koridora u blizini Požarevca prisustvuju i ministar za javna ulaganja Darko Glišić i direktori Puteva Srbije i Koridora Srbije, Zoran Drobnjak i Aleksandar Antić.
Pušta se u saobraćaj 21 kilometra na prvoj deonici od mosta preko reke Jezava (na drugom kilometru od naplatne stanice Požarevac) do kraja obilaznice oko Požarevca, kao i 10,85 km na trećoj deonici od početka obilaznice oko Velikog Gradišta do mesta Ponikve, što ukupno iznosi 31,85 kilometra brze saobraćajnice.
Ukupna dužina te brze saobraćajnice je 67,94 kilometra, a nakon puštanja u rad nastavlja se sa izgradnjom preostalih dela trase.
Na toj saobraćajnici gradi se 62 objekta, od kojih su 22 završena, kao i šest petlji, od kojih su završene tri a dve postojeće su u rekonstrukciji i jedna je u izgradnji, a planira se i da bude 16 kružnih raskrsnica, od kojih je devet već završeno.
Izgradnjom Dunavskog koridora, povezuju se Požarevac, Veliko Gradište i Golubac sa Beogradom, čime će se skratiti vreme putovanja od Beograda do Golupca na sat i 20 minuta.
Brza saobraćajnica je projektovana za računsku brzinu od 100 kilometara na sat.
Na deonici 1 završeno je 14 objekata, od kojih su četiri mosta, tri pločasta propusta, i sedam nadvožnjaka, a najduži je most preko Velike Morave, dužine 355 metara.
Takođe, završene su četiri kružne raskrsnice i tri petlje.
Na deonici 3 predviđeno je puštanje u saobraćaj deo trase od početka obilaznice oko Velikog Gradišta do mesta Ponikve u dužini od 10,85 km trase.
Na tom delu trase nalazi se šest objekata – dva mosta, dva nadvožnjaka i dva mosta-prolaza, a od kojih je najduži most preko reke Pek, dug 202 metara.
Takođe, završene su i četiri kružne raskrsnice.
Na obe deonice, koje su predmet puštanja u saobraćaj, u nasip je ukupno ugrađeno 1.378.407 kubnih metara materijala, 237.000 tona asfalta, 468.177 metara kubnih kamena, 2.675 tona čelika, 21.627 kubnih metara betona, 131 km elasto-odbojne ograde, 66 kilometara žičane ograde.
Ovo je projekat od velike važnosti za realizaciju nacionalnih interesa u oblasti saobraćajne infrastrukture i od bitnog je uticaja na razvoj i unapređenje ekonomskih i privrednih oblasti, kako Republike Srbije kao celine, tako i razvoja lokalnih sredina i unapređenja potencijala cele Istočne Srbije.
Gradnja brze saobraćajnice je počela u novembru 2021. godine, a radovi su vredni 337 miliona evra.
Izvođač radova je kineska Shandong Hi-Speed Group, a podizvođači su firme iz Srbije.
Preuzmite android aplikaciju.