Početna > Svet
Svet

Osnivači Instagrama predstavljaju novu mrežu Artifakt – kao Tik-tok za tekstove

Suosnivači „Instagrama“ Kevin Sistrom i Majkl Kriger, koji su napustili „Fejsbuk“ 2018. godine usred tenzija sa svojom matičnom kompanijom, osnovali su novu platformu za istraživanje ideja za društvene aplikacije sledeće generacije.
Foto: Pixabay/Biljana Jovanovic

Njihov prvi proizvod je „Artifakt“, koji za personalizovani izbor tekstova koristi mašinsko učenje kako bi razumeo interesovanja korisnika.

Artifakt, čiji naziv predstavlja spoj engleskih pojmova za članak, činjenice i veštačku inteligenciju (articles, facts, artificial intelligence), otvorio je za javnost svoju listu čekanja.

Kompanija planira da korisnike prihvati uskoro, kaže Sistrom. Aplikacija je dostupna nakon prijave i za Android i za uređaje sa Ios operativnim sistemom.

Najjednostavniji način da se objasni šta je Artifakt (Artifact) je da se kaže da je to neka vrsta Tik-toka za tekst, mada bi mogao da se opiše i kao Gugl rider koji se vratio iz mrtvih u obliku mobilne aplikacije ili možda čak kao „iznenadni napad“ na Tviter.

Kada se pokrene, aplikacija prikazuje fid sa popularnim člancima sa odabrane liste medijskih kuća u rasponu od vodećih novinskih organizacija do manjih blogova o specifičnim temama.

Nakon posećivanja članaka koji vas zanimaju, Artifakt će u budućnosti nuditi slične postove i priče, baš kao što gledanje video-klipova na Tik-toku vremenom sve preciznije otkriva algoritmu šta da ponudi korisniku.

Prvi korisnici koji se prijavljuju na listu videće samo centralno rangirani fid, dok beta korisnici Artifakta trenutno testiraju još dve funkcionalnosti za koje Sistrom očekuje da postanu osnove aplikacije.

Jedna je fid koji prikazuje članke koje su objavili oni koje korisnik prati, zajedno sa njihovim komentarima na te objave. Za sada, neće moći da se postavlja samo tekstualna objava bez linka.

Druga funkcionalnost aplikacije koja se ispituje je prijemno sanduče za direktne poruke tako da možete privatno da razgovarate sa prijateljima o objavama koje čitate.

U izvesnom smislu, Artifakt može delovati kao korak unazad. Inspirisane Tik-tokovim uspehom, velike društvene platforme provele su poslednjih nekoliko godina u potrazi za kratkim video-sadržajima i prihodima od oglasa koji dolaze sa njima.

Nasuprot tome, poput društvenih mreža s kraja 2000-ih, Artifakt u fokusu ima tekst.

Osnivači se nadaju da će više od decenije naučenih lekcija, zajedno sa nedavnim napretkom u veštačkoj inteligenciji, pomoći njihovoj aplikaciji da se probije do veće publike.

Zašto se svi “sele“ na Telegram?

Preuzmite android aplikaciju.