Почетна > Свет
Свет

Оснивачи Инстаграма представљају нову мрежу Артифакт – као Тик-ток за текстове

Суоснивачи „Инстаграма“ Кевин Систром и Мајкл Кригер, који су напустили „Фејсбук“ 2018. године усред тензија са својом матичном компанијом, основали су нову платформу за истраживање идеја за друштвене апликације следеће генерације.
Фото: Pixabay/Biljana Jovanovic

Њихов први производ је „Артифакт“, који за персонализовани избор текстова користи машинско учење како би разумео интересовања корисника.

Артифакт, чији назив представља спој енглеских појмова за чланак, чињенице и вештачку интелигенцију (articles, facts, artificial intelligence), отворио је за јавност своју листу чекања.

Компанија планира да кориснике прихвати ускоро, каже Систром. Апликација је доступна након пријаве и за Андроид и за уређаје са Иос оперативним системом.

Најједноставнији начин да се објасни шта је Артифакт (Artifact) је да се каже да је то нека врста Тик-тока за текст, мада би могао да се опише и као Гугл ридер који се вратио из мртвих у облику мобилне апликације или можда чак као „изненадни напад“ на Твитер.

Када се покрене, апликација приказује фид са популарним чланцима са одабране листе медијских кућа у распону од водећих новинских организација до мањих блогова о специфичним темама.

Након посећивања чланака који вас занимају, Артифакт ће у будућности нудити сличне постове и приче, баш као што гледање видео-клипова на Тик-току временом све прецизније открива алгоритму шта да понуди кориснику.

Први корисници који се пријављују на листу видеће само централно рангирани фид, док бета корисници Артифакта тренутно тестирају још две функционалности за које Систром очекује да постану основе апликације.

Једна је фид који приказује чланке које су објавили они које корисник прати, заједно са њиховим коментарима на те објаве. За сада, неће моћи да се поставља само текстуална објава без линка.

Друга функционалност апликације која се испитује је пријемно сандуче за директне поруке тако да можете приватно да разговарате са пријатељима о објавама које читате.

У извесном смислу, Артифакт може деловати као корак уназад. Инспирисане Тик-токовим успехом, велике друштвене платформе провеле су последњих неколико година у потрази за кратким видео-садржајима и приходима од огласа који долазе са њима.

Насупрот томе, попут друштвених мрежа с краја 2000-их, Артифакт у фокусу има текст.

Оснивачи се надају да ће више од деценије научених лекција, заједно са недавним напретком у вештачкој интелигенцији, помоћи њиховој апликацији да се пробије до веће публике.

Зашто се сви “селе“ на Телеграм?

Преузмите андроид апликацију.