Почетна > Нови Сад

Актуелно Нови Сад

Осе на два точка стижу у Нови Сад! (ФОТО)

Мало који мотоцикл можете лако препознати као италијанског двоточкаша чија је каросерија сачињена из једног јединог дела – мотоцикл који је дефинисао како изгледа данашњи скутер.
Фото: Градске инфо
У питању је, наравно, Пјађо Веспа.

Овај мотоцикл настао је у Тоскани, а својим изгледом и енергијом доприноси естетици сваке градске улице, било у родној Понтедери, уз плаже Мајамија или у Новом Саду!

Фото: Градске инфо

Након Другог светског рата, када је италијанска економија била на својим најнижим гранама, Енрико Пјађо, син оснивача компаније Пјађо, напустио је рад на авионима и посветио се креирању возила за „широке народне масе“.

Потребно је било возило једноставније од аутомобила, како је развој четворотошкаша био ограничен лошом инфраструктуром и економијом за њен развој.

Најпре су његови инжињери осмислили „MP5“ , назван „Паперино“ (Паја патак), први прототип мотоцикла за производњу.
Фото: Wikimedia Commons/Twice25

Затим је унајмио аеронаутичког инжињера Корадина Д’Асканија да редизајнира скутер и усаврши његову функционалност.

Тада је први пут настао модел „MP6“, а када га је Пјађо видео, рекао је: „Изгледа као оса!“ (Sembra una vespa) и тако му на месту дао назив, а Д’Асканио је остао запамћен као њен „отац“.
Фото: PrtSc/Instagram/ayang_hotrod

Тако је настала Веспа, „осоликог“ изгледа и звука, уједно и први скутер у пропорцијама какве данас познајемо.

Максимална брзина првог модела износила је 60 километара на час.

Од те 1946. године успешно се производи већ 76 година, тренутно ништа мање популаран него у прошлом веку.

За то време Пјађо је од произвођача мотоцикала са једним моделом постао озбиљно име у мотоиндустрији, а говорећи само о Веспи, до ове године изашло је преко 100 варијација овог легендарног модела.

Модели су се годинама модернизовали, али су задржана основа по којима су били лако препознатљиви.
Фото: Pixabay

Уникатан дизајн и пастелне боје Веспе допринеле су њеној популарности и довеле је на многе странице модних базара, реклама, догађаја, па и у филмове и серије.

Познати брендови одеће често су рекламирали своје комаде гардеробе уз овај мотоцикл, па је Веспа од јефтиног превозног средства прерасла у нешто што се повезује са стилом и луксузом.

Фото: Unsplash/Lawrence Chismorie
Веспа је нашла своје место свуда где је могла да се докотрља.

Уклапа се у стару италијанску архитектуру, али не штрчи међу модерним устакљеним објектима, пристају јој ливаде и пејзажи природе, али „домаћа“ је и у уским, забаченим и прљавим сокацима великих градова.

Можда баш зато, Веспа је постала веза између људи свих доба и интересовања, нешто што их спаја, не само функцијом превозног средства, него на далеко вишем нивоу.
Фото: Unsplash/Ian Taylor

Већ педесетих година прошлог века, непуну деценију након настанка овог модела, појавили су се Веспа клубови широм Европе.

Давне 1952. године „Worldwide Vespa Club“ бројао је преко 50.000 чланова. Клуб љубитеља баш овог модела постоји и у Новом Саду, а основан је 2015. године.

Веспа клуб Нови Сад ове године ће први пут у нашем граду организовати међународни скуп „НС Веспа #1“, који ће од 10. до 12. јуна окупити све „веспаше“ из југоисточне Европе.

Окупљање ће првог дана бити на Тргу Републике у 16 часова, док је за 11. јун заказан дефиле кроз град, па вас позивамо да заједно са нама уживате у сличности, а опет разноликости ових двоточкаша који су покорили свет.

Комплетан програм догађаја можете погледати на овом линку.

Pogledajte gde će se prostirati podzemna garaža kod Banovine (FOTO)

Преузмите андроид апликацију.