Redovan putnički železnički saobraćaj na brzoj pruzi Beograd – Novi Sad počinje sutra, najavio je Nenad Stanisavljević iz „Infrastruktura Železnice Srbije“ i naveo da će na toj pruzi svakodnevno biti po 16 polazaka iz Beograda i iz Novog Sada, od kojih po sedam direktnih, bez zaustavljanja u usputnim stanicama.
„Od nedelje, 20. marta, svakodnevno će između Beograda i Novog Sada novi voz velikih brzina “Soko“ saobraćati ukupno 32 puta, odnosno biće po 16 polazaka iz Beograda za Novi Sad i iz Novog Sada za Beograd“, rekao je Stanisavljević za Tanjug.
Od toga će, naveo je, „Soko“ po sedam puta svakoga dana iz Beograda i iz Novog Sada saobraćati direktno, bez zaustavljanja u usputnim stanicama i stizati između ta dva grada po redu vožnje za 36 minuta.
Naveo je da je reč o Inter Siti vozovima koji će iz železničke stanice Beograd Centar za Novi Sad polaziti u 5.55, 7.34, 10.05, 14.05, 16.30, 18.03 i 20.05 sati, dok će iz Novog Sada za Beograd Centar polaziti u 7.04, 8.30, 12.01, 16.04, 17.45, 20.01 i 22.02 časova.
Stanisavljević je rekao da će, pored ovih sedam pari direktnih vozova, između Beograda i Novog Sada saobraćati svakodnevno i devet pari vozova (po devet polazaka iz Beograda i iz Novog Sada) koji će stajati u usputnim stanicama duž brze pruge.
Kako je rekao, reč je o Regio vozovima, koji će svakodnevno iz Beograd Centra za Novi Sad polaziti u 6.00, 7.00, 9.03, 11.00, 13.00, 15.15, 17.03, 19.10 i 22.20 sati, dok će iz Novog Sada za Beograd Centar polaziti u 5.28, 7.46, 9.02, 11.01, 13.00, 15.17, 17.03, 19.16 i 21.01 sati.
Naveo je da će Regio vozovi između Beograda i Novog Sada stajati u Tošinom bunaru, Zemunu, Zemunskom Polju, Batajnici, Novoj Pazovi, Staroj Pazovi, Inđiji, Beškoj, Sremskim Karlovcima i Petrovaradinu.
Stanisavljević je istakao da će „Soko“ ovu deonicu, uz deset zaustavljanja u usputnim stanicama, prelaziti za 55 – 57 minuta.
Brza pruga između Beograda i Novog Sada, kojom će vozovi saobraćati brzinom od 200 kilometara na sat, puštena je danas u saobraćaj u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića i premijera Mađarske Viktora Orbana, a Stanisavljević kaže da je to veliki iskorak ne samo kada je železnica u pitanju, već i kada je država u pitanju.
„Ovo je jedan od ključnih momenata za istoriju i za razvoj srpskih železnica, čemu smo svakako dali značajan doprinos“, naglasio je Stanisavljević.
Istakao je da su utisci fenomenalni i da je današnja vožnja prošla besprekorno, sa 33 minuta putovanja od Beograda do Novog Sada, te podsetio da je voz na toj relaciji nekada putovao sat i 45 minuta do dva sata.
„Što se tiče same vožnje, nema se osećaj da voz saobraća tako brzo, ali kada pogledate na sat vidite da ste stigli za 30 i nešto minuta, što je izuzetno. Svi železničari, i ja lično izuzetno smo zadovoljni i ponosni što smo ovako nešto dočekali, što je ovakav projekat uspešno završen“, rekao je Stanisavljević.
Naveo je da će tokom promotivnog perioda cena karte u jednom pravcu biti 300 dinara.
„Verujemo da će sve ovo – novi vozovi, nova pruga za velike brzine, uređene i nove železničke stanice i promotivna cena dovesti veliki broj putnika u ove vozove, čak i ako nemaju neku posebnu potrebu već da makar turistički vide kako ti vozovi izgledaju i da se uvere da posle decenija stagnacije železnica u našoj zemlji danas zaista imamo vozove i prugu kakvima možemo da budemo ponosni“, rekao je Stanisavljević.
Naveo je da je planirano da promotivni period, što se tiče cene, traje do kraja aprila.
„Što se tiče reda vožnje, pratićemo situaciju. Pratićemo interesovanje putnika i reagovati jer nam je cilj da vratimo poverenje kod putnika u železnicu“, istakao je Stanisavljević.
Naveo je da se karte mogu kupiti na šalterima, ali i na kartomatima koji su, dodao je, postavljeni u svim stanicama.
„To je jedna od novina koja je napravljena na svim stanicama. Ne morate da čekate na šalteru, dovoljno je da dođete na stanicu i na kartomatima kupite voznu kartu što je naša kompanija “Srbija voz“ prvi put na ovaj način rešila“, dodao je Stanisavljević.
Preuzmite android aplikaciju.