Nakon osam godina ponovo se uspostavlja železnički saobraćaj između Subotice i Segedina i prvi voz između ova dva grada putnike će prevesti 23. oktobra.
Do završetka rekonstrukcije glavne stanične zgrade u Subotici, putnicima će na raspolaganju biti stanica „Teretna“.
Od ove jeseni, građani će znatno brže prelaziti granicu poznatu po dugačkim kolonama vozila i višesatnim čekanjima, i putnici će pasošku kontrolu prolaziti u železničkoj kompoziciji.
- „Ponovnim uspostavljanjem saobraćaja na liniji Subotica-Segedin značajno će se rasteretiti granični prelaz Horgoš–Reske koji je jedan od najopterećenijih u Evropi. Naši putnici će sigurno biti zadovoljni što će nakon nekoliko godina ponovo na raspolaganju imati ovu regionalnu liniju. Važna informacija za naše putnike je da je u Subotici reč o privremenoj železničkoj stanici, jer se u sklopu izgradnje brze pruge Beograd–Budimpešta renovira glavna stanična zgrada. Dok ovaj veliki posao ne bude završen, molimo naše putnike za strpljenje i razumevanje, jer će u Subotici ulaziti i izlaziti iz voza na stanici „Teretna“, koju ćemo namenski urediti za putnički saobraćaj“, kaže v.d. direktor „Srbija voza“ Ivan Bulajić.
Kako objašnjava, biće napravljen plato na ovoj teretnoj stanici kako bi putnici mogli da se bezbedno popnu i siđu sa voza.
- „Do puštanja brze pruge na relaciji Beograd – Budimpešta i završetka rekonstrukcije glavne stanične zgrade u Subotici, sa Infrastrukturom železnice Srbije sprovodimo radove kako bi putnici na raspolaganju imali bezbednu i odgovarajuću infrastrukturu. To podrazumeva postavljanje montažnih perona i putničke blagajne u njihovoj blizini, i nadstrešnice za putnike sa klupama koja će ih štititi od nepovoljnih vremenskih uslova. Obezbedićemo i toalet i komunikaciju sa najbližom saobraćajnicom, kao i jasne oznake same stanice i perona“, objasnio je Bulajić. „Dnevno ćemo iz Subotice ka Segedinu imati dva polaska, jedan pre podne i jedan popodne“.
Obnova pruge
Obnova pruge započeta je u oktobru 2021. godine, a podrazumevala je prethodno potpuno uklanjanje šina postavljenih daleke 1869. godine. Nova brza pruga projektovana je za brzinu od 120 kilometara na čas za putnički, i 80 kilometara na čas za teretni saobraćaj. Teretni saobraćaj omogućen je i pre roka, pa je pokrenut već avgusta 2022. godine.
Ako ste bili student sigurno ste koristili neku od ovih rečenica
Preuzmite android aplikaciju.