Након осам година поново се успоставља железнички саобраћај између Суботице и Сегедина и први воз између ова два града путнике ће превести 23. октобра.
До завршетка реконструкције главне станичне зграде у Суботици, путницима ће на располагању бити станица „Теретна“.
Од ове јесени, грађани ће знатно брже прелазити границу познату по дугачким колонама возила и вишесатним чекањима, и путници ће пасошку контролу пролазити у железничкој композицији.
- „Поновним успостављањем саобраћаја на линији Суботица-Сегедин значајно ће се растеретити гранични прелаз Хоргош–Реске који је један од најоптерећенијих у Европи. Наши путници ће сигурно бити задовољни што ће након неколико година поново на располагању имати ову регионалну линију. Важна информација за наше путнике је да је у Суботици реч о привременој железничкој станици, јер се у склопу изградње брзе пруге Београд–Будимпешта реновира главна станична зграда. Док овај велики посао не буде завршен, молимо наше путнике за стрпљење и разумевање, јер ће у Суботици улазити и излазити из воза на станици „Теретна“, коју ћемо наменски уредити за путнички саобраћај“, каже в.д. директор „Србија воза“ Иван Булајић.
Како објашњава, биће направљен плато на овој теретној станици како би путници могли да се безбедно попну и сиђу са воза.
- „До пуштања брзе пруге на релацији Београд – Будимпешта и завршетка реконструкције главне станичне зграде у Суботици, са Инфраструктуром железнице Србије спроводимо радове како би путници на располагању имали безбедну и одговарајућу инфраструктуру. То подразумева постављање монтажних перона и путничке благајне у њиховој близини, и надстрешнице за путнике са клупама која ће их штитити од неповољних временских услова. Обезбедићемо и тоалет и комуникацију са најближом саобраћајницом, као и јасне ознаке саме станице и перона“, објаснио је Булајић. „Дневно ћемо из Суботице ка Сегедину имати два поласка, један пре подне и један поподне“.
Обнова пруге
Обнова пруге започета је у октобру 2021. године, а подразумевала је претходно потпуно уклањање шина постављених далеке 1869. године. Нова брза пруга пројектована је за брзину од 120 километара на час за путнички, и 80 километара на час за теретни саобраћај. Теретни саобраћај омогућен је и пре рока, па је покренут већ августа 2022. године.
Ako ste bili student sigurno ste koristili neku od ovih rečenica
Преузмите андроид апликацију.