Početna > Biznis
Biznis

Novosadski tartufi na tržištu Južne Koreje

Za nešto više od tri godine, koliko je u sektoru hrane, domaći proizvođač veganskih proizvoda iz Novog Sada uspeo je da osvoji osam tržišta. Od pre nekoliko nedelja našao se i u onlajn prodaji u Južnoj Koreji.
Foto: PrtSc/Erste_Banka_Srbija/YouTube

Startap kompanija “Šumska tajna” jedna je od prvih u Srbiji koja je uspela, posle dugih priprema, da plasira svoje proizvode preko Amazon platforme. U januaru ove godine Nikola Stanišić, vlasnik ove firme, rekao je da je posao sa svetskom platformom nešto na šta su najviše ponosni. Osam meseci kasnije, na njihovim namazima od tartufa istaknuta je deklaracija na korejskom jeziku.

“U međuvremenu odlučili smo da na Amazonu nastupamo samostalno, bez posredstva distributera. Onda se iznenada otvorilo i tržište Južne Koreje, što je za nas, kao relativno mladu kompaniju, izuzetan izvozni poduhvat. Verovatno smo jedini iz Srbije u ovom sektoru koji su dobili priliku da tamo rade“ kaže Stanišić.

Brzorastuće i zahtevno tržište hrane u Južnoj Koreji, koja ima oko 50 miliona stanovnika, godišnje je vredno oko 300 milijardi dolara. Potražnja za hranom naročito je porasla u toku pandemije, posebno onlajn prodaje koji dostiže oko 10 odsto prometa, odnosno oko 30 milijardi dolara.

Interesantno je i to da su Korejci inicirali saradnju, platili da im se pošalju uzorci i posao je ubrzo zaključen. Prve količine su već isporučene i potrošači za sada mogu da ih nabave preko interneta. Sledeća faza, nada se Stanišić, mogla bi da bude i distribucija preko trgovinskih lanaca u Južnoj Koreji.

O smanjenju upotrebe plastične ambalaže u Sloveniji pročitajte ovde.

 

Preuzmite android aplikaciju.