Budžetom za 2023. godinu za kapitalne projekte, odnosno razvoj infrastrukture predviđeno je 423,9 milijardi dinara, odnosno 3,6 milijardi evra, izjavio je danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić i dodao da je ova suma veća tri puta od one koja je u istu svrhu ulozena u periodu od 2008 do 2012. godine.
Obraćajući se poslanicima u Skupštini Srbije gde se raspravlja o predlogu budžeta za sledeću godinu on je istakao da su pruge pre 2012. godine bile u katastrofalnom stanju, a da danas Beograd i Novi Sad spaja brza pruga, te da se završetak brze pruge do Subotice očekuje 2025. godine.
Prema njegovim rečima, budžetom za 2023. je predviđeno projektovanje brze pruge do Niša, pa će građani Srbije 2028. godine moći da putuju brzom prugom od Niša do Budimpešte.
Naveo je takođe da je predviđena i obnova 150 kilometara pruge Stalać – Kraljevo – Rudnica, rekonstrukcija pruge Valjevo – Vrbnica, što će, nakon obnove dela pruge Resnik – Valjevo, značiti da je pruga Beograd – Bar, sa srpske strane, potpuno obnovljena.
Vesić je dodao i da su predviđene pare za postrojenja za preradu i prečišćavanje otpadnih voda, kao i 6.095 km kanalizacije u 110 lokalnih samouprava kao i za izgradnju postrojenja za upravljanje otpadom, što će obuhvatiti 3,4 miliona ljudi.
Ocenio je da se sve što se čulo u parlamentu, svodilo na to da u vladi postoje reciklirani kadrovi.
„Hvala bogu, ima ko i da vas reciklira, pošto vi niste nikakvi kadrovi, i niste u stanju da uradite ništa, ni da građanima ponudite bilo sta”, rekao je Vesić.
Izneo je očekivanje da pošto nije čuo nijednu primedbu na budžet, da opozicija za njega glasa.
“Ko glasa protiv budžeta, on je protiv svih projekata, protiv Moravskog, Fruškogorskog koridora, brze pruge, auto-puta Kuzmin – Sremska Rača, autoputa Požega – Boljare, Požega – Kotroman” rekao je Vesić I dodao da građani treba jasno da vide ko je za razvoj Srbije, a ko za politikanstvo.
U Beogradu 19 građevinskih kompanija iz Turske sa domaćim privrednicima
Preuzmite android aplikaciju.