Почетна > Бизнис
Бизнис

Нешто мањи претовар терета на рекама, повратак крузера

На рекама у Србији прошле године претоварено је 15,95 милиона тона терета, што је за 3,2 одсто мање него 2020. године, али су се лани, након паузе проузроковане пандемијом корона вируса, крузери вратили на реке у Србији.
Фото: Pexels/Pixabay

Агенција за управљање лукама представила је, на седмим годишњим консултацијама, резултате у теретном и путничком водном саобраћају за 2021. годину.

У саопштењу се наводи да је на рекама у Србији прошле године претоварено 15,95 милиона тона терета, што је за 3,2 одсто мање него у 2020. години.

Најчешће претоварена врста терета су шљунак, песак и камени агрегати, који заједно чине 30,9 одсто претовара.

Нафта и нафтни деривати су на другом месту, са уделом од 15,2 одсто, док се житарице налазе на трећем месту и учествују са 13,4 одсто.

Угаљ је на четвртом месту са 13,1 одсто учешћа, док се руде налазе на петом месту, резултирајући са 10,4 одсто у укупном претовару.

Обим транспорта шљунка, песка и камених агрегата указује на појачане активности у области грађевинске индустрије и реализацију инфрастуктурних пројеката Владе Србије, стоји у саопштењу.

Када је реч о међународном путничком саобраћају, крузери су се у 2021. години, након паузе проузроковане пандемијом, вратили на реке у Србији.

Према подацима Агенције, на међународним путничким пристаништима у Србији евидентирано је 508 пристајања и 40.388 укрцаних и искрцаних путника.

Највише пристајања остварено је у Београду – 209, затим у Новом Саду – 131.

Доњи Милановац дочекао је 99 пристајања, Голубац 65, а Кладово два.

У Агенцији очекују да ће се овогодишња наутичка сезона приближити резултатима периоду пре пандемије, имајући у виду да је у Београду најављено 700 пристајања крузера.

Агенција ће стога посебну пажњу посветити даљем развоју наутичког туризма у Србији, додаје се у саопштењу.

Radno vreme pijaca i pošta za uskršnje i prvomajske praznike

Преузмите андроид апликацију.