Nemačka agencija za istraživanje tržišta GfK saopštila je danas da je njen indeks potrošačkog raspoloženja za novembar pao na -28,1 poen sa oktobarskih -26,7 poena, što je najniža vrednost u poslednjih sedam meseci.
Tržišta su očekivala da će vrednost GfK indeksa potrošačkog raspoloženja za novembar biti -26,6 poena.
Podindeks koji meri sklonost kupovini je ostao na takoreći istom nivou kao i prethodnog meseca, indikator ekonomskih očekivanja od budućnosti je minimalno porastao, ali istovremeno je porastao i podindeks koji meri sklonost štednji, navodi se na sajtu ove organizacije sa sedištem u Nirnbergu.
Indikator očekivanja prihoda je pao na -15,3 poena, za četiri poena u odnosu na prethodni mesec, dok je podindeks koji meri sklonost štednji porastao na 8,5 poena, za 0,5 poena u odnosu na oktobar.
„Gfk indeks potrošačkog raspoloženja je u padu treći mesec zaredom, nada u oporavak potrošačkog raspoloženja ove godine se rasplinula“, rekao je stručnjak GfK za ponašanje potrošača Rolf Birkl.
On je dodao da visoke cene hrane slabe kupovnu moć domaćinstava u Nemačkoj, tako da privatna potrošnja neće ove godine moći da podrži privredu.
Prema aktuelnim prognozama Instituta za ekonomska istraživanja IFO i Nemačkog instituta za ekonomska istraživanja DIW će nemačka ekonomija ove godine pasti za 0,4 odsto, a broj nezaposlenih će porasti za oko 150.000 ljudi.
Kompanija Uber od danas nudi letove balonom iznad Kapadokije
Preuzmite android aplikaciju.