Mnogo je ljudi koji jednostavno uživaju u vožnji, ako niste jedan od njih, to je možda zato što niste potpuno sigurni u svoje vozačke sposobnosti.
Odajemo vam male tajne velikih vozača za prijatnu i lagodnu vožnju. Pratite pravila sa spiska i ući ćete u grupu najboljih vozača koji znaju efikasne tehnike vožnje, a uz sve to uživaju u svom četvorotočkašu.
Kočenje levom nogom
Kočenje levom nogom je teška tehnika koja zahteva redovno vežbanje. Nju vrlo često koriste profesionalni auto-trkači, ali ova veština vam može pomoći i u hitnim situacijama. Pomoću ove tehnike bićete u stanju da vrlo brzo skrećete tako što ćete održati neophodnu brzinu rada motora, održavati istu brzinu vožnje i što ćete istovremeno kontrolisati upravljanje.
Držite ruke na volanu u pravilnom položaju
Već decenijama instruktori vožnje uče svoje đake da drže ruke na upravljaču vozila u položaju koji odgovara kazaljkama sata u tzv. 10 do dva. Ali nekoliko poslednjih godina, instruktori savetuju da se ruke drže ili u pozicijama devet i petnaest ili osam i dvadeset. Ovo će vam pružiti bolju kontrolu tokom vožnje.
Takođe se radi i o najergonomičnijem položaju za držanje ruku onda kada treba da vozite neko duže vreme.
Kontrolišete podupravljanje i preupravljanje
U slučaju podupravljanja prednje gume gube trakciju (vuču) duž podloge puta u toku skretanja jer se povećava brzina ubrzanja. U slučajevima preupravljanja ista stvar se pak dešava sa zadnjim gumama. Ukoliko vozite na vlažnom ili zaleđenom putu, nemojte preterivati sa ubrzanjem. Vožnja umerenom brzinom će vam pomoći da izbegnete najveći broj slučajeva podupravljanja i preupravljanja.
Obratite pažnju – u slučajevima podupravljanja i preupravljanja vrlo je bitno da nikada ne puštate pedalu gasa ili kočnice previše brzo, naglo.
Parkirajte daleko preciznije
Ako umete savršeno dobro da parkirate paralelno sa putem onda se nećete bojati ni pretrpanih parking mesta. Pored toga, imaćete i više samopouzdanja kada dođe do potrebe za vožnjom u rikverc. Parking senzori vam u tome mogu mnogo pomoći. Oni su od velike koristi kako u kretanjima unapred, tako i unazad.
Koristite ručnu kočnicu da biste skrenuli
Ova tehnika, baš kao i kočenje levom nogom, zahteva dosta vežbe. Ponovo, ona vam može pomoći samo u hitnim situacijama ili ako baš morate da izvedete brzo neko oštro skretanje tokom zime. Ali nemojte ovo izvoditi na suvom asfaltu (niti pri velikim brzinama) ukoliko ne želite da izlažete ozbiljnom riziku gume od prevremenog trošenja.
Menjajte brzine naniže pomoć sistema peta-prsti
Suština ove tehnike se sastoji u promenama brzine iz viših u niže tako što ćete pedalu gasa stisnuti petom, a pedalu kočnice prstima u isti mah. Na ovaj način dolazi do smanjenje vremenskog perioda koji je potreban za promenu brzine, sprečava se i rasterećenje zadnjih točkova i omogućava se glatki prelaz iz viših u niže brzine pre samog skretanja.
Podesite ogledala tako da eliminišete mrtve uglove u njima
Ukoliko bočna ogledala u većem delu prikazuju samo bokove vašeg automobila, to znači da ne koristite na pravilan način celu reflektivnu površinu ogledala. Kako biste podesili pravilno zadnje ogledalo, trebalo bi da upamtite nekoliko sledećih položaja:
– ogledalo sa vozačeve strane bi trebalo da predstavlja odraz samo četvrtine automobila (praktično dela njegovog zadnjeg krila).
– bočno ogledalo sa suvozačke strane, poput onog sa vozačeve, bi trebalo da prikazuje samo zadnju četvrtinu automobila.
– centralno ogledalo kabine bi trebalo da predstavlja odraz celokupnog zadneg stakla automobila koje je spram njega.
Preuzmite android aplikaciju.