Najviše polovnih i novih automobila u prošloj godini kupljeno je ubedljivo u Beogradu, a nakon toga, u Novom Sadu. Iako Novosađani često za prevoz biraju bicikl, tržište polovnih automobila u Novom Sadu jedno je od najvećih u Srbiji.
Naime, istraživanje sajta „Polovni automobili“ i kompanije „Cube Team“ bavilo se lociranjem preko 132.505 tek uveženih i 22.785 novih automobila kupljenih u toku 2022. godine.
Čak 15.920 novih automobila kupljeno je u Beogradu, gde je kupljen i najveći broj polovnjaka, preko 32.000.
Novosadska opština druga je u Srbiji po oba parametra.
Na teritoriji Novog Sada kupljeno je 1.482 nova vozila, dok je „izbrojano“ 8.420 novoregistrovanih polovnjaka.
Tržište novih automobila u ostatku Srbije je dosta mirnije, pa je u Nišu kupljeno tek 398 vozila iz salona, a u Šapcu 386 novih automobila.
Što se polovnjaka tiče, nakon Beograda i Novog Sada najviše se kupovalo u Nišu (4.438), Kragujevcu (4.214), Šapcu i Subotici (1.827), pa dalje u Pančevu, Subotici, Novom Pazaru…
Najmanje novoregistrovanih polovnjaka bilo je na jugozapadu i jugoistoku Srbije, uz podsetnik da je na Kosovu i Metohiji našim državljanima registracija polovnih vozila dosta otežana zbog problema sa registarskim tablicama.
Prema Republičkom zavodu za statistiku, najzastupljenije marke putničkih automobila strane proizvodnje u Srbiji su: Volkswagen, Opel, Fiat, Renault, Peugeot, Ford, Citroen i Audi.
Novosadsko tržište polovnjaka jedno je od najraznovrsnijih, a cene su u poslednjim mesecima počele blago da opadaju nakon perioda učestalog rasta u prethodnim godinama.
Tako na novosadskim oglasima možete naći primerke od 500 do 150.000 evra.
Najskuplji su luksuzni nemački automobili stari tek godinu dana, a u Novom Sadu i okolini mogu se naći i legenedarni polovnjaci čije su cene visoke zbog njihove očuvanosti.
U Novom Sadu živi više od 350.000 stanovnika, a samo na području grada registrovano je oko od 150.000 putničkih i teretnih vozila, govore podaci Republičkog zavoda za statistiku za 2022. godinu. Sada je, pretpostavlja se, taj broj i veći.
Ipak, Novosađani se sve više opredeljuju za bicikle, jer se procenjuje da u Novom Sadu oko 40.000 ljudi kao primarno prevozno sredstvo koristi bicikl. Uz to, potrebno je istaći porast broja električnih trotineta koji takođe koriste biciklističku infrastrukturu.
Pogodnost za ovo predstavlja preko 100 kilometara biciklističkih staza u Novom Sadu, ali i ravno tlo koje olakšava korišćenje bicikala, u odnosu na Beograd.
Legende domaćih puteva još uvek dostupne na novosadskim oglasima (FOTO)
Preuzmite android aplikaciju.