Početna > Srbija
Srbija

Najprodavanije nove Škode i polovni Folksvageni – analiza tršišta automobila u Srbiji otkriva stare navike i nove trendove domaćih vozača

Opšte je poznato da je u Srbiji, pa i na Balkanu, Folksvagen omiljeni proizvođač automobila, sa modelima kao što su Golf i Pasat, koji su i prošle godine prednjačili na tržištu polovnih automobila.
Foto: Unsplash/Liubomyr Vovchak

U protekloj 2023. godini prodato je 2,8% manje polovnjaka iz uvoza nego tokom 2022. godine, a to je značajno usporavanje pada prodaje, koja je u 2022. godini bila 15% manja nego u 2021. godini.

To govore podaci analize sajta „Polovni automobili“ i „CUBE tim“ koji presek prave svake kalendarske godine.

Golf, Pasat i Polo – očekivano?

Što se polovnjaka tiče, najpopularniji su iz Nemačke, već tradicionalno Folksvagenovi modeli Golf, Pasat i Polo.

Među popularnim izborima su od Nemaca tu još Audi A4, Opel Astra i Korsa, a tu je i italijanski Fijat Punto. Od ostalih proizvođača najprisutniji su Pežo i Reno.

Foto: Unsplash/Stephan Louis
Po staroj navici, polovna vozila su većinom dizeli

Čak 64,5% polovnih automobila prodatih u prošloj godini su dizeli, dok je svega 29,7% benzinaca. Ostatak su hibridi ili su vozila na neki drugi pogon.

Kada je reč o prodaji novih automobila, slika je potpuno drugačija

Nova prodata vozila pretežno su benzinci, čak 52%, dok su 19% dizeli, a čak 23,6% hibridi. Ostalih 5,4% čine vozila na druge pogone.

Ovo pokazuje da se i među kupcima novih automobila u Srbiji primećuje trend iz ostatka sveta, a to je izbegavanje dizel motora koji su u sve više zemalja zbog ekoloških razloga potpuno zabranjeni, ili je njihova zabrana u najavi.

Što se modela tiče, tržište pripada Škodi
Foto: Unsplash/Vaclav Pechar

Proizvođač sa najviše prodatih automobila u Srbiji bila je Škoda, iza koje su se našli Hjundai i Tojota, a četvrto i peto mesto zauzeli su Folksvagen i Dačija.

Među 5 najprodavanija modela na našem tržištu ima čak 4 Škode. Najprodavanija je Oktavija, ispred Skale. Treći je Kamik, a peti Superb. Može se reći da je odnos cene i kvalitete Škode, koja pripada Folksvagen grupaciji, zadovoljio potrebe i mogućnosti domaćih kupaca.

Jedini model u vrhu koji ne dolazi od češkog proizvođača je Tojota Korola, koja zauzima četvrtu poziciju.


Dečački san iz devedesetih spreman za novosadske ulice – Mercedes star 34 godine još uvek obara sa nogu (FOTO)

Preuzmite android aplikaciju.