Опште је познато да је у Србији, па и на Балкану, Фолксваген омиљени произвођач аутомобила, са моделима као што су Голф и Пасат, који су и прошле године предњачили на тржишту половних аутомобила.
У протеклој 2023. години продато је 2,8% мање половњака из увоза него током 2022. године, а то је значајно успоравање пада продаје, која је у 2022. години била 15% мања него у 2021. години.
То говоре подаци анализе сајта „Половни аутомобили“ и „CUBE tim“ који пресек праве сваке календарске године.
Голф, Пасат и Поло – очекивано?
Што се половњака тиче, најпопуларнији су из Немачке, већ традиционално Фолксвагенови модели Голф, Пасат и Поло.
Међу популарним изборима су од Немаца ту још Ауди А4, Опел Астра и Корса, а ту је и италијански Фијат Пунто. Од осталих произвођача најприсутнији су Пежо и Рено.
По старој навици, половна возила су већином дизели
Чак 64,5% половних аутомобила продатих у прошлој години су дизели, док је свега 29,7% бензинаца. Остатак су хибриди или су возила на неки други погон.
Када је реч о продаји нових аутомобила, слика је потпуно другачија
Нова продата возила претежно су бензинци, чак 52%, док су 19% дизели, а чак 23,6% хибриди. Осталих 5,4% чине возила на друге погоне.
Ово показује да се и међу купцима нових аутомобила у Србији примећује тренд из остатка света, а то је избегавање дизел мотора који су у све више земаља због еколошких разлога потпуно забрањени, или је њихова забрана у најави.
Што се модела тиче, тржиште припада Шкоди
Произвођач са највише продатих аутомобила у Србији била је Шкода, иза које су се нашли Хјундаи и Тојота, а четврто и пето место заузели су Фолксваген и Дачија.
Међу 5 најпродаванија модела на нашем тржишту има чак 4 Шкоде. Најпродаванија је Октавија, испред Скале. Трећи је Камик, а пети Суперб. Може се рећи да је однос цене и квалитете Шкоде, која припада Фолксваген групацији, задовољио потребе и могућности домаћих купаца.
Једини модел у врху који не долази од чешког произвођача је Тојота Корола, која заузима четврту позицију.
Преузмите андроид апликацију.