Električni bicikli relativno su nova pojava i na novosadskim ulicama ima ih sve više, ali ovi praktični dvotočkaši bili su motorizovani daleko ranije, na šta nas podseća i jedan restaurirani Soleks 3800 iz davne 1960. godine.
Naravno, ovaj bicikl nema električni, već dvotaktni jednocilindrični motor koji pokreće smeša ulja i benzina.
Taj motor od 48 kubnih centimetara, kao i celu karoseriju bicikla, restaurirao je Novosađanin Milan Rašeta.
Posao je trajao godinu i po dana, a Milan je sve radio sam, od raskplapanja, peskiranja, farbanja, sve do savršenog stanja u kom se trenutno nalazi.
Dokaz da je u pitanju ozbiljan poduhvat jeste i činjenica da su delovi za ovaj model retki, te da je mnoge Milan morao da poruči iz Francuske. Proizvođač bicikla „VeloSoleks“ jeste iz Francuske, ali uprkos tome, pronalazak delova u toj državi takođe je bio izazovan, ali i skup posao.
Iako motorizovan, ovaj bicikl ne mora da se registruje, ali nije uvek bilo tako.
Milan poseduje i registracionu potvrdu iz 1981. godine, kao i tablice koje su tada bile na zadnjem blatobranu bicikla.
U međuvremenu, izmene u zakonima o saobraćaju ukinule su potrebu registracije bicikla sa motorom, ali ova registarska potvrda i tablice ostaju kao deo istorije, baš kao i sam bicikl.
Bicikl jeste restauriran, ali nije ukrasni, te ga deda Milan i njegov sin povremeno vozaju.
„Vozimo ga sin i ja. Jednom sam seo u kafić, ostavio ga ispred, brzo se skupilo dvadesetak ljudi koji su ga gledali“, priseća se Milan i dodaje da su ga kontaktirali i iz Muzeja automobila u Beogradu.
Ovaj restaurirani model ima i svoju cenu, a ona je 700 evra. Milan je spreman da ga proda, a dok se to ne desi, sigurno ćete ga povremeno viđati kako kruži novosadskim ulicama.
Uz njega ide i račun iz 1979, a potpuno je restauriran – Pogledajte „fiću“ od 8.000 evra (FOTO)
Preuzmite android aplikaciju.