Почетна > Нови Сад

Нови Сад Новосадске приче

Уз њега иде и рачун из 1979, а потпуно је рестауриран – Погледајте „фићу“ од 8.000 евра (ФОТО)

Један „фића“ у близини Новог Сада, стар 44 године, поседује нешто што мало који власник аутомобила на овим просторима има, а то је рачун издат приликом куповине давне 1979. године.

Иако је данас темеринска, ова Застава 750 своје путовање започела је у Скопју, у „Аутомакедонији“, одакле ју је купио њен први власник пре више од четири деценије.

Мотор од 750 кубика, 24 коњске снаге и мануелни мењач са 4 брзине само су неке од карактеристика овог легендарног аутомобила.

Цена, права ситница, свега 50.500 динара. Наравно, вредност тадашњег и садашњег динара нису за поређење.

Када се син купца из Рашке преселио у Темерин, његовог „фићу“ спазио је Тибор Гергељ, власник локалне ауто-школе који је, како каже, имао идеју да од овог легендарног модела направи рекламно возило.

За то је била потребна рестаурација коју, каже Тибор, не може да ради баш било ко.

„Ја сам нашао човека у Ариљу који је игром случаја пролазио кроз Темерин, па је наишао и проценио посао и цену, погодили смо се и онда сам „фићу“ предао њему“, прича власник „фиће“ за наш портал.

Процес рестаурације трајао је годину и по дана и коштао је – пуно.

Ауто је био комплетно расклопљен, пескиран, сваком делу је посвећена пажња, неки су сређени, а неки су морали бити замењени.

„Кад се испескари тек онда се види колико ту посла има, а кад смо дошли дотле, морали смо ићи до краја“, присећа се Тибор и додаје како је тешко ставити цифру на тако дуг процес, с обзиром да се делови купују успутно, а могу да коштају од 25 до 150 евра и више.

Делова и препродаваца има, иако могу бити скупи, па су тако сви потребни елементи купљени у Србији, што и не чуди, с обзиром да су се ови модели производили у Крагујевцу.

Ипак, као и у свакој причи са аутомобилима, постоје и они мање искрени трговци који успоравају процес рестаурације.

„Поручим један волан, стигне, није то то, други, трећи, није то то – на сликама изгледа као једно, друго ми пошаљу и онда испадне да је део који сам купио у лошијем стању од оног који мењам“, препричава Тибор.

Ова Застава 750 може се наћи и на огласима, а продаје се за 8.200 евра.
Фото: PrtSc/polovniautomobili.com

„Није ми био циљ да га средим за продају, али када сам видео како је то добро урађено и како добро изгледа, онда сам одлучио и да га ставим на оглас“, прича нам власник, уз признање да није посвећен тражењу купаца, већ продају аутомобила држи као једну од опција.

Ауто се региструје и редовно вози, а тренутно на сату има нешто више од 45.000 пређених километара.

„Ја можда њега никад нећу ни продати“, каже Тибор, потпуно отворен да овај легендарни аутомобил користи још дуго, јер како каже, после овакве рестаурације „миран је још минимум 20 година“.


Prethodnik „S“ klase na novosadskim ulicama – Mercedes star skoro 60 godina registrovan je i spreman za novog vlasnika (FOTO)

Преузмите андроид апликацију.