Почетна > Бизнис
Бизнис

Може ли компримовани гас бити замена за бензин и дизел?

У поређењу са осталим дериватима КПГ има најмањи коефицијент емисије угљен-диоксида и као такав доприноси побољшању квалитета ваздуха. У време велике нестабилности на енергетском тржишту и док нафтне компаније и у таквим околностима покушавају да обезбеде довољне количине деривата, компримовани природни гас (КПГ) се и даље само стидљиво продаје на пумпама.
Фото: PrtSc/NIS Srbija/YouTube

Има га поред приватних, на још само неколико бензинских станица НИС-а, и то упркос чињеници што је то еколошко гориво будућности. Реч је, наиме, о погонском гориву чији је главни састојак метан, а који има најмањи коефицијент емисије угљен-диоксида и као такав доприноси побољшању квалитета ваздуха. Еколошка корист овог гаса у поређењу са другим енергентима је немерљива јер КПГ не садржи сумпор као ни токсичне адитиве органског олова или бензена, неотрован је и некорозиван, а због чињенице да је лакши од ваздуха, приликом цурења одлази у атмосферу и не сакупља се на земљи.

Захваљујући високој температури у мотору возила, КПГ је теже запаљив, што је додатни фактор безбедности на путу. Такође, коришћењем возила на КПГ као погонским горивом достиже се знатно смањење буке мотора, а због чињенице да је реч о природном гасу који је већ у гасовитом стању, омогућава се лакши старт мотора, чак и под изузетно неповољним временским условима.

Овај енергент се, у поређењу са бензином, дизелом и течним нафтним гасом (ТНГ), сматра и најекономичнијим конвенционалним горивом за моторна возила – финансијска уштеда која се остварује у зависности од типа возила достиже чак и 50 одсто, а због високе калоријске вредности КПГ-а његова потрошња по километру је нижа, наглашавају у Нафтној индустрији Србије.

У Европској унији убедљиво највећи број возила на природни гас има Италија, више од милион, а неке од европских метропола, попут Мадрида, Беча и Рима, имају знатан број КПГ возила у флотама јавног градског превоза, првенствено због чињенице да су аутобуси на дизел, због високе емисије штетних гасова, водећи загађивачи градског ваздуха.

За сада је велепродајно тржиште КПГ-а у Србији базирано на индустријским потрошачима који га махом користе као енергент. КПГ је, одмах после природног гаса из гасовода, најекономичнији енергент у индустријској производњи.

Šoljica kafe u Evropi sve skuplja

Преузмите андроид апликацију.