Početna > Biznis
Biznis Svet

Moguća veća potražnja za polovnim automobilima

Rat u Ukrajini utiče na celokupno svetsko tržište, pa nije zaobišao ni auto-industriju.
automobili
Foto: Pixabay

S obzirom na to da su analitičari ovog sektora još početkom godine prognozirali ne baš tako sjajnu 2022. godinu, pre svega zbog nedostatka čipova usled pandemije korona virusa, sukobi na istoku Evrope samo su još više pogoršali situaciju.

Neizvesnost je produžena kako na tržištu novih, tako i na „pijaci“ polovnih četvorotočkaša.

„Proizvođači koji imaju pogone u Rusiji prijavljuju obustavu proizvodnje, a oni koji isporučuju vozila u Rusiju prijavljuju obustavu isporuke zbog sankcija koje je uvela Evropska unija“, kaže za Biznis.rs generalni sekretar Srpske asocijacije uvoznika vozila i delova Aleksandra Graovac.

Postoji velika verovatnoća da će zbog celokupne neizvesnosti kasniti isporuke vozila koja su ranije naručena.
Foto: unsplas/ hlenny kuhne

„Pojedini proizvođači imaju poteškoće zbog dobavljača delova i komponenata koji se nalaze u Ukrajini. Još uvek nemamo detaljne informacije i pratimo ono što proizvođači direktno saopštavaju, jer niko osim njih nije ovlašćen da daje bilo kakve detaljne informacije“, ističe ona.

Taman se na neki način smirila situacija sa korona virusom, ili bar tako deluje, a još veći problem je zahvatio, što direktno a što indirektno, ceo svet. Uvođenje sankcija Rusiji od strane velikih ekonomskih sila, od Evropske unije i Sjedinjenih Američkih Država, Velike Britanije i mnogih drugih, ne sluti na dobro.

Graovac kaže da je situacija veoma delikatna.

„Većina svetskih proizvođača automobila ima proizvodnju ili velike prodajno-servisne mreže na teritorijama Rusije i Ukrajine, sa velikim brojem zaposlenih i klijenata. S obzirom na to, vodi se računa o tome da se zaštite njihova prava i, pre svega, sačuvaju životi.“

Nove probleme proizvođačima čipova za automobile donosi prestanak proizvodnje neona iz Ukrajine. Naime, ova zemlja proizvodi polovinu svetskog neona i prošle godine je dostigla 540 metričkih tona, procenio je Techcet.

Nedugo nakon eskalacije sukoba, Ford je najavio da obustavlja sve svoje poslove u Rusiji.

Usledile su i druge auto-kompanije poput General Motorsa – koji je stopirao izvoz u Rusiju do daljnjeg.

Tojota je obustavila proizvodnju automobila u Rusiji, kao i uvoz u tu zemlju, zbog poremećaja u lancu dobavljača. Folcvagen je takođe zaustavio proizvodnju i izvoz u tu zemlju.

Aleksandar Graovac kaže da će celokupna situacija uticati na usporavanje proizvodnje i u narednom periodu.

Proizvodnja baterija visokih perfomansi u kompaniji “Opel”

Preuzmite android aplikaciju.