Sve više proizvođača automobila u sklopu bogate opreme kupcima nude i opciju “mekanog zatvaranja vrata”. Reč je o mehanizmu koji preuzima funkciju zatvaranja vrata na mekan način kako bi se izbeglo lupanje, a senzori bi trebalo da prepoznaju postoji li prepreka sigurnom zatvaranju.
Funkcionalna stvar za većinu putnika, ali ne i za Ričarda Kastigera, zamenika šerifa Arizone koji je baš zbog tog mehanizm ostao bez palca na desnoj ruci.
Kako je naveo u razgovoru za Dejli Mejl, vrata njegovog „Mercedesa GLE” u oktobru prošle godine otkinula su mu prst.
„Dok sam bio okrenut leđima, ruka mi je još bila unutra, a mehanizam je na silu zatvorio vrata. Osetio sam užasan bol, vrata su mi zgnječila ruku i u bolnici su mi amputirali prst.
Automatsko zatvaranje vrata je mehanizam za američki Mercedes-Benz GLE, koji u doplati košta 550 dolara. Tužilac je ogorčen što proizvođač automobila nije vodio računa o bezbednosti.
„Drugi automatski sistemi kao što su električni prozori i krovni otvor imaju upozorenje i bezbednosne mehanizme koje zaustavljaju zatvaranje kada im je prepreka na putu. Pogledao sam u svom priručniku – vrata nemaju“ završio je Kastiger koji je podneo tužbu protiv Mercedesa od kojeg traži odštetu od 15 miliona dolara.
„Naš klijent ima velikih poteškoća s držanjem olovke, hranjenjem, vezivanjem pertli, korišćenjem alata i u ostalim kućnim poslovima. Supruga mu pomaže pri oblačenju, tuširanju, pranju zuba itd. Problemi postoje i na poslu, jer više ne može da barata pištoljem i lisicama – naveo je advokat koji zastupa Kastigera i nekoliko drugih vozača u parnicama protiv raznih automobilskih kompanija zbog istog problema. Tvrdi da su proizvođači svesni problema od 2011, ali ga nisu rešili.
„Ovo je tužna situacija, korist i profit proizvođača nije važniji od rizika povrede“ zaključio je advokat.
U tužbi, Mercedes-Bencova opcija se naziva „moderna giljotina“. Traumatska amputacija dela palca nije bila samo stresna za čoveka, već ga je i lišila prihoda, a šerif procenjuje svoje gubitke na najmanje 500.000 dolara.
Američki novinari podsećaju da je slična tužba već podneta protiv BMV-a, ali 2017. godine sudija nije ni razmatrao slučaj, rekavši da su takve povrede svojstvene vozačima od početka automobilske ere i da je apsurdno za to kriviti proizvođača.
Preuzmite android aplikaciju.