Srpska železnica dobila je nov, savremen voz kakav imaju železnice širom Evrope i sveta, kaže mašinovođa Saša Rančić koji je danas tokom promotivne, probne vožnje upravljao prvim isporučenim brzim vozom, od ukupno tri koje je Srbija kupila od švajcarskog proizvođača „Štadler“,
“I mi sada imamo nešto novo i savremeno, kao što imaju Evropa i svet. Počinjemo da razvijamo železnicu nakon dugo, dugo godina“, rekao je Rančić za Tanjug posle probne vožnje od železničke stanice “Novi Beograd“ do železničke stanice “Beograd Centar“.
U vozu je, između ostalih, bio i predsednik Srbije Aleksandar Vučić koji je prisustvovao zvaničnoj primopredaji voza.
Rančić, koji je 32 godine mašinovođa, ističe da je „fenomenalan osećaj“ upravljati brzim „Štadlerovim“ vozom koji je proizveden po najsavremenoj tehnologiji, koja je, kaže, primenjena na železnicama širom Evropa i sveta.
„Imamo sličan voz koji je stigao pre 5-6 godina, ali ovaj je još savremeniji“, navodi Rančić.
Ističe da je glavna specifičnost voza u maksimalmoj brzini koju može da razvije, od 200 kilometara na sat, a kojom će se kretati na pruzi Beograd-Novi Sad.
Da bi voz mogao da razvije tu brzinu, opremljen je Evropskim sistemom bezbednosti železničkog saobraćaja – ETCS.
„To znači da postoji kabinska kontrola i da možemo da pratimo saobraćaj i vozovevna pruzi i sprečava da dođe do nesreća“, objašnjava Rančić koji je u Švajcarskoj sa kolegom prošao petodnevnu obuku za upravljanje novim brzim vozom, a stečeno znanje preneće ostalim kolegama.
Obučuvali su nas u ispitnoj fabrici Štadlera gde se vrše završna ispitivanja vozova. Imali smo teorijsku nastavu i časove u vozu gde su nam instruktori objašnjavali kako se upravlja vozom“, kaže Rančić.
Impresioniran je švajcarskom železnicom i vozovima koji su, kaže, “tačni u minut“.
“Imaju veoma razvijenu železničku liniju, polasci su cesti u svim pravcima, a svi su tačni bilo da je reč o lokalnim ili međunarodnim linijama. Stanice su čiste, uređene“, kaže Rančić.
Brzi Štadlerov voz je prvi je dabl-deker, odnosno voz na sprat, koji će saobraćati prugama u Srbiji.
Reč je o najsavremenijoj, dvospratnoj elektromotornoj garnituri, izuzetnog komfora.
U vozu ima ukupno 316 sedišta, uključujući i mesta za smeštaj osoba sa smanjenom pokretljivošću.
Takođe, postoji bežični internet, displeji koji pokazuju zauzetost sedišta i mini bar.
Preuzmite android aplikaciju.