Српска железница добила је нов, савремен воз какав имају железнице широм Европе и света, каже машиновођа Саша Ранчић који је данас током промотивне, пробне вожње управљао првим испорученим брзим возом, од укупно три које је Србија купила од швајцарског произвођача „Штадлер“,
“И ми сада имамо нешто ново и савремено, као што имају Европа и свет. Почињемо да развијамо железницу након дуго, дуго година“, рекао је Ранчић за Тањуг после пробне вожње од железничке станице “Нови Београд“ до железничке станице “Београд Центар“.
У возу је, између осталих, био и председник Србије Александар Вучић који је присуствовао званичној примопредаји воза.
Ранчић, који је 32 године машиновођа, истиче да је „феноменалан осећај“ управљати брзим „Штадлеровим“ возом који је произведен по најсавременој технологији, која је, каже, примењена на железницама широм Европа и света.
„Имамо сличан воз који је стигао пре 5-6 година, али овај је још савременији“, наводи Ранчић.
Истиче да је главна специфичност воза у максималмој брзини коју може да развије, од 200 километара на сат, а којом ће се кретати на прузи Београд-Нови Сад.
Да би воз могао да развије ту брзину, опремљен је Европским системом безбедности железничког саобраћаја – ЕТЦС.
„То значи да постоји кабинска контрола и да можемо да пратимо саобраћај и возовевна прузи и спречава да дође до несрећа“, објашњава Ранчић који је у Швајцарској са колегом прошао петодневну обуку за управљање новим брзим возом, а стечено знање пренеће осталим колегама.
Обучували су нас у испитној фабрици Штадлера где се врше завршна испитивања возова. Имали смо теоријску наставу и часове у возу где су нам инструктори објашњавали како се управља возом“, каже Ранчић.
Импресиониран је швајцарском железницом и возовима који су, каже, “тачни у минут“.
“Имају веома развијену железничку линију, поласци су цести у свим правцима, а сви су тачни било да је реч о локалним или међународним линијама. Станице су чисте, уређене“, каже Ранчић.
Брзи Штадлеров воз је први је дабл-декер, односно воз на спрат, који ће саобраћати пругама у Србији.
Реч је о најсавременијој, двоспратној електромоторној гарнитури, изузетног комфора.
У возу има укупно 316 седишта, укључујући и места за смештај особа са смањеном покретљивошћу.
Такође, постоји бежични интернет, дисплеји који показују заузетост седишта и мини бар.
Преузмите андроид апликацију.