Naša zemlja približava se broju od oko 1,5 miliona domaćinstava koja koriste optičke priključke.
Generalni direktor „Telekoma Srbija” Vladimir Lučić najavio je da će 5G mreža sledeće godine biti dostupna korisnicima u Srbiji jer se kompanija pripremila za to i istakao da implementirane bazne stanice već podržavaju tu mrežu.
Lučić je za TV Prva objasnio da je „Vodafon” partner za razvoj digitalnih servisa i da će, kad se bude puštala 5G mreža, biti pušten određeni broj servisa da, kako je rekao, ljudi vide koji su benefiti 5G servisa.
To, naglasio je, nije samo brzo surfovanje internetom i igranje igrica već ima veliku primenu i u industriji. „Srbija je domaćin Ekspa 2027. i tamo će biti vozila sa automatskim upravljanjem, a to je velika prednost 5G mreže, jer je tu kašnjenje signala veoma malo i moguća je automatska vožnja”, rekao je Lučić, a prenosi Tanjug.
On je naglasio da se Srbija približava cifri od oko 1,5 miliona domaćinstava koja koriste optičke priključke, kao i da je kvalitetan internet osnovni uslov razvoja digitalnih servisa. Kazao je i da postoji jasna korelacija u Evropi između procenta razvijenosti optičke mreže i povećanja bruto društvenog proizvoda (BDP), a to znači da kvalitetan internet povećava mogućnost razvoja čitave ekonomije.
Lučić je naglasio i da je ponosan na ono što je „Telekom Srbija” uradio u poslednjih pet godina, pre svega na izgradnji optičke mreže koja se smatra veoma bitnom u razvoju te, četvrte industrijske revolucije u Evropi.
„Bili smo praktično na dnu evropske lestvice i sada počinjemo ubrzano da rastemo, a osim toga i kvalitet mobilne mreže nam se popravlja”, kazao je direktor „Telekoma Srbija”.
On je na komentar da su rezultate „Telekoma” hvalile i kolege iz Hrvatske podsetio da je ova srpska telekomunikaciona kompanija završila investicioni ciklus izgradnje optičke infrastrukture, da je uspela da se transformiše, da osim prihoda od interneta ima i značajan prihod od televizije, kao i da je krenula da proizvodi digitalne servise kroz fond. „Praktično smo napravili transformaciju ’Telekoma’ kakvu neke velike telekomunikacione kompanije još nisu radile i time je u stvari i budućnost naše kompanije obezbeđena”, istakao je Lučić.
On je naveo i da je posebno značajno to što su investiranja „Telekoma Srbija” na nivou banaka, a da je zaduženost kompanije na nivou telekomunikacionih proseka.
Lučić je podsetio i da je strategija koju je imao „Telekom Srbija” doprinela da ta kompanija prevaziđe i dve velike krize – virus korona i ekonomsku krizu zbog rata u Ukrajini.
„Korona je uticala na poslovanje ’Telekoma’, posebno u prvoj godini, jer se tada mali broj korisnika odlučivao da menja operatera, jer su se plašili da im neko ulazi u kuću, dok je ekonomska kriza dovela do raznih vrsta poskupljenja, što generalno opterećuje sve firme koje investiraju”, objasnio je on.
Generalni direktor „Telekoma Srbija” naglasio je i da će bez obzira na sve ta kompanija nastaviti da investira i da će ove godine imati i rekord po broju implementiranih baznih stanica i po broju priključaka. „Telekomov” fond osnovan za investiranje u startapove, a kako je objasnio Lučić, veoma je značajan izvor prihoda te kompanije u budućnosti.
„Finansiramo devet startapova, a ove godine ćemo još tri, i ono što je bitno za fond kao što smo mi, a to se i prvi put desilo u Srbiji, da već posle prve godine imamo i zaradu od startapa koja će biti duplo viša od uloženih sredstava”, kazao je on i dodao je da je to najbolji dokaz dobrog planiranja. Taj izvor prihoda, kako je naglasio, veoma je bitan ne samo za „Telekom” već i za čitavu Srbiju.
Lučić je naveo da kada je reč o širenju „Telekoma” u Nemačkoj sve ide po planu i da kompanija ima veliki broj korisnika u toj zemlji. „Pozvao bih sve ljude u dijaspori da se preko našeg sajta prijave i postanu naši korisnici jer je naša kartica povoljnija od lokalnih i nudi određene benefite”, rekao je Lučić i dodao da se to isto planira i u Turskoj, gde ima mnogo srpskih korisnika.
Preuzmite android aplikaciju.