Наша земља приближава се броју од око 1,5 милиона домаћинстава која користе оптичке прикључке.
Генерални директор „Телекома Србија” Владимир Лучић најавио је да ће 5Г мрежа следеће године бити доступна корисницима у Србији јер се компанија припремила за то и истакао да имплементиране базне станице већ подржавају ту мрежу.
Лучић је за ТВ Прва објаснио да је „Водафон” партнер за развој дигиталних сервиса и да ће, кад се буде пуштала 5Г мрежа, бити пуштен одређени број сервиса да, како је рекао, људи виде који су бенефити 5Г сервиса.
То, нагласио је, није само брзо сурфовање интернетом и играње игрица већ има велику примену и у индустрији. „Србија је домаћин Eкспа 2027. и тамо ће бити возила са аутоматским управљањем, а то је велика предност 5Г мреже, јер је ту кашњење сигнала веома мало и могућа је аутоматска вожња”, рекао је Лучић, а преноси Танјуг.
Он је нагласио да се Србија приближава цифри од око 1,5 милиона домаћинстава која користе оптичке прикључке, као и да је квалитетан интернет основни услов развоја дигиталних сервиса. Казао је и да постоји јасна корелација у Европи између процента развијености оптичке мреже и повећања бруто друштвеног производа (БДП), а то значи да квалитетан интернет повећава могућност развоја читаве економије.
Лучић је нагласио и да је поносан на оно што је „Телеком Србија” урадио у последњих пет година, пре свега на изградњи оптичке мреже која се сматра веома битном у развоју те, четврте индустријске револуције у Европи.
„Били смо практично на дну европске лествице и сада почињемо убрзано да растемо, а осим тога и квалитет мобилне мреже нам се поправља”, казао је директор „Телекома Србија”.
Он је на коментар да су резултате „Телекома” хвалиле и колеге из Хрватске подсетио да је ова српска телекомуникациона компанија завршила инвестициони циклус изградње оптичке инфраструктуре, да је успела да се трансформише, да осим прихода од интернета има и значајан приход од телевизије, као и да је кренула да производи дигиталне сервисе кроз фонд. „Практично смо направили трансформацију ’Телекома’ какву неке велике телекомуникационе компаније још нису радиле и тиме је у ствари и будућност наше компаније обезбеђена”, истакао је Лучић.
Он је навео и да је посебно значајно то што су инвестирања „Телекома Србија” на нивоу банака, а да је задуженост компаније на нивоу телекомуникационих просека.
Лучић је подсетио и да је стратегија коју је имао „Телеком Србија” допринела да та компанија превазиђе и две велике кризе – вирус корона и економску кризу због рата у Украјини.
„Корона је утицала на пословање ’Телекома’, посебно у првој години, јер се тада мали број корисника одлучивао да мења оператера, јер су се плашили да им неко улази у кућу, док је економска криза довела до разних врста поскупљења, што генерално оптерећује све фирме које инвестирају”, објаснио је он.
Генерални директор „Телекома Србија” нагласио је и да ће без обзира на све та компанија наставити да инвестира и да ће ове године имати и рекорд по броју имплементираних базних станица и по броју прикључака. „Телекомов” фонд основан за инвестирање у стартапове, а како је објаснио Лучић, веома је значајан извор прихода те компаније у будућности.
„Финансирамо девет стартапова, а ове године ћемо још три, и оно што је битно за фонд као што смо ми, а то се и први пут десило у Србији, да већ после прве године имамо и зараду од стартапа која ће бити дупло виша од уложених средстава”, казао је он и додао је да је то најбољи доказ доброг планирања. Тај извор прихода, како је нагласио, веома је битан не само за „Телеком” већ и за читаву Србију.
Лучић је навео да када је реч о ширењу „Телекома” у Немачкој све иде по плану и да компанија има велики број корисника у тој земљи. „Позвао бих све људе у дијаспори да се преко нашег сајта пријаве и постану наши корисници јер је наша картица повољнија од локалних и нуди одређене бенефите”, рекао је Лучић и додао да се то исто планира и у Турској, где има много српских корисника.
Преузмите андроид апликацију.