Početna > Biznis
Biznis

Kupci se vraćaju u prodavnice odeće

Modna industrija, sektor koji je pretrpeo možda i najveći udar pandemijske krize, konačno beleži bolje rezultate. Bar tako tvrde neke od najvećih trgovinskih kompanija u ovoj branši iako poslednjih dana stižu i informacije da neki od globalno popularnih brendova neće preživeti dvogodišnje nedaće i da su prinuđeni da se povuku s tržišta.
Foto: Unsplash/ajk_th

Vlasnik kompanije „Zara” objavio je protekle nedelje da trenutno zarađuje mnogo bolje nego pre pandemije. Španski modni div „Inditeks”, vlasnik „Zare”, izvestio je o ogromnom rastu dobiti i prihoda u prvom tromesečju ove godine budući da su, kako se ističe, potrošači obnavljali garderobu nakon meseci provedenih u kući kako bi se suzbilo širenje kovida 19.

Neto dobit španske kompanije porastao je u periodu od januara do marta 80 odsto, na 760 miliona evra. Prema izveštajima, kada se isključe rezervacije za očekivane troškove u Rusiji i Ukrajini, iznosio je 940 miliona. Nadležni ističu da je prihod uvećan za trećinu, na 6,7 milijardi evra, nadmašivši pretpandemijski nivo.

Oporavak prodaje u Velikoj Britaniji, Evropi i SAD pomogao je „Inditeksu” da nadoknadi deo izgubljenog prihoda u Rusiji, gde su zatvorili 502 trgovine zbog sukoba u Ukrajini.

Rusija je bila njihovo drugo najveće tržište po broju trgovina i činila je pet odsto rasta prodaje u tom razdoblju. Osim Rusije i Ukrajine, jedino tržište na kojem prodaja „Zare” nije porasla u ovom periodu bila je Kina, gde je zbog „lokdauna” bio blokiran rad 67 prodavnica.

Ovo može da znači da i dalje nije sve kako treba jer trgovci najviše računaju upravo na kinesko tržište, čija je potrošačka moć porasla tokom poslednje decenije i pre krize je činila 38 odsto prihoda globalne modne industrije. To je ogroman rast budući da je Kina imala udeo od svega osam odsto u 2003.

Srpski privrednici prvi put učestvuju na sajmu voća i povrća u Madridu

Preuzmite android aplikaciju.