Почетна > Бизнис
Бизнис

Купци се враћају у продавнице одеће

Модна индустрија, сектор који је претрпео можда и највећи удар пандемијске кризе, коначно бележи боље резултате. Бар тако тврде некe од највећих трговинских компанија у овој бранши иако последњих дана стижу и информације да неки од глобално популарних брендова неће преживети двогодишње недаће и да су принуђени да се повуку с тржишта.
Фото: Unsplash/ajk_th

Власник компаније „Зара” објавио је протекле недеље да тренутно зарађује много боље него пре пандемије. Шпански модни див „Индитекс”, власник „Заре”, известио је о огромном расту добити и прихода у првом тромесечју ове године будући да су, како се истиче, потрошачи обнављали гардеробу након месеци проведених у кући како би се сузбило ширење ковида 19.

Нето добит шпанске компаније порастао је у периоду од јануара до марта 80 одсто, на 760 милиона евра. Према извештајима, када се искључе резервације за очекиване трошкове у Русији и Украјини, износио је 940 милиона. Надлежни истичу да је приход увећан за трећину, на 6,7 милијарди евра, надмашивши претпандемијски ниво.

Опоравак продаје у Великој Британији, Европи и САД помогао је „Индитексу” да надокнади део изгубљеног прихода у Русији, где су затворили 502 трговине због сукоба у Украјини.

Русија је била њихово друго највеће тржиште по броју трговина и чинила је пет одсто раста продаје у том раздобљу. Осим Русије и Украјине, једино тржиште на којем продаја „Заре” није порасла у овом периоду била је Кина, где је због „локдауна” био блокиран рад 67 продавница.

Ово може да значи да и даље није све како треба јер трговци највише рачунају управо на кинеско тржиште, чија је потрошачка моћ порасла током последње деценије и пре кризе је чинила 38 одсто прихода глобалне модне индустрије. То је огроман раст будући да је Кина имала удео од свега осам одсто у 2003.

Srpski privrednici prvi put učestvuju na sajmu voća i povrća u Madridu

Преузмите андроид апликацију.